Hej
Någon som har erfarenhet av egen service av WSB clean?
Har kikat igenom manualen och kan inte se några större svårigheter. Fylla på flockmedel, kolla att alla delar i luftsystemet funkar, vattenprov.
Alt. om det är lönt att leta efter annat företag som kan utföra service till lägre kostnad?

(Vi har fritidshus med låg belastning)
 
Kolla så det inte är så att kommunen kräver att du har ett serviceavtal.

Vi har fullserviceavtal via Watersystems Ab för ett WSB clean 5pe. Supernöjda. Dom fixar eventuella problem som uppkommer. Byter ut saker som går sönder utan extra kostnad etc. Lätta att ha o göra med. Vi förbrukar lite mer flockningsmedel än vad som initialt rymdes i behållaren. Byttes till en större och vid den årliga servicen ställer dom även av en extra dunk med flockningsmedel så jag kan fylla på vid behov.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
B boohoo skrev:
Kolla så det inte är så att kommunen kräver att du har ett serviceavtal.

Vi har fullserviceavtal via Watersystems Ab för ett WSB clean 5pe. Supernöjda. Dom fixar eventuella problem som uppkommer. Byter ut saker som går sönder utan extra kostnad etc. Lätta att ha o göra med. Vi förbrukar lite mer flockningsmedel än vad som initialt rymdes i behållaren. Byttes till en större och vid den årliga servicen ställer dom även av en extra dunk med flockningsmedel så jag kan fylla på vid behov.
Samma här!
Har ett "all inclusive avtal". Visst det kostar några kronor men det är det värt att inte behöva tänka på avloppet och dess funktion.
Inget jag vill hålla på och laborera med själv. Dessutom gäller funktionsgarantin så länge man har ett giltigt serviceavtal.
 
Får man fråga hur mkt ni betalar? Vi fick erbjudande om 4690kr/år (2024)
 
N
C calvin82 skrev:
Får man fråga hur mkt ni betalar? Vi fick erbjudande om 4690kr/år (2024)
Det är för ett standardavtal misstänker jag d.v.s. där får du betala delar och arbete för utbyte av dessa utöver själva avtalet.
Får inte fakturan för mitt avtal förrän i januari men för 2023 var kostnaden för all inclusive lite drygt 6000:-. Då ingår delar och byte av dessa i priset.
Kan som sagt tyckas dyrt men jag tycker det är värt det att ha en garanterad funktion.
 
Runt 7000 tror jag att det blir för 2024. Om man ser till vad VA avgiften skulle bli till kommunen är detta rätt mycket billigare för vår del.
 
N
B boohoo skrev:
Runt 7000 tror jag att det blir för 2024. Om man ser till vad VA avgiften skulle bli till kommunen är detta rätt mycket billigare för vår del.
Jag kollade nu (fick meddelande om hur många procent priset kommer att höjas) och det nya priset blir 6865:-.
Har kommunalt vatten (genom samfällighet) men kommunalt avlopp kommer vi aldrig att erbjudas där jag bor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.