Hej Worx-ägare.

Jag har förstått att några av er haft både den "gamla" modellen samt den nya, där laddningen sker på sidan.

Jag har en 794 där "laddluckorna" fram fått repareras två gånger på grund av kabelbrott. Något skeptiskt till denna modell på grund av detta.
Den nya modellen, där laddningen sker på sidan, är den bättre?

Skall köpa ny/begagnad klippare till sommarstugan men vet inte riktigt vilken av modellerna jag skall satsa på.
Ytan är cirka 700 kvm och gräsmattan är någorlunda jämn.....inte fel med "flytande" klipptallrik iofs.

Förslag/tips?
 
@
C CAH skrev:
Hej Worx-ägare.

Jag har förstått att några av er haft både den "gamla" modellen samt den nya, där laddningen sker på sidan.

Jag har en 794 där "laddluckorna" fram fått repareras två gånger på grund av kabelbrott. Något skeptiskt till denna modell på grund av detta.
Den nya modellen, där laddningen sker på sidan, är den bättre?

Skall köpa ny/begagnad klippare till sommarstugan men vet inte riktigt vilken av modellerna jag skall satsa på.
Ytan är cirka 700 kvm och gräsmattan är någorlunda jämn.....inte fel med "flytande" klipptallrik iofs.

Förslag/tips?
Har inte haft några problem med den nya. Har t.om. idag rullat 900 km utan problem. Enda tråkiga med laddning från sidan är att det är svårare att bygga ett snyggt hus till den ;)
 
@ @ndreas skrev:
Har inte haft några problem med den nya. Har t.om. idag rullat 900 km utan problem. Enda tråkiga med laddning från sidan är att det är svårare att bygga ett snyggt hus till den ;)
Vilken modell har du?
 
@
WORX Landroid WR140E
 
  • Gilla
CAH
  • Laddar…
M
Varför inte bara gör det enkelt för sig och köpa en Gardena/Husqvarna?
 
M Markarbetaren skrev:
Varför inte bara gör det enkelt för sig och köpa en Gardena/Husqvarna?
För de är nog inte heller helt felfria.
 
M
C CAH skrev:
För de är nog inte heller helt felfria.
Kan bara svara för mig själv och dom jag känner som har robotklippare. Gardena/Husqvarna är i en klass för sig själva när det gäller problemfrihet och kvalité.
 
M Markarbetaren skrev:
Kan bara svara för mig själv och dom jag känner som har robotklippare. Gardena/Husqvarna är i en klass för sig själva när det gäller problemfrihet och kvalité.
Ok, tack då vet jag
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Har kommit över en Roboyagi som ska klara 3000 m2 med installationskit osv. Hur upplever ni att den fungerar som har haft den ett tag? Den säljs väl inte längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.