Jag har en mindre gräsmatta i stan, ca 200m2. Min Worx är anpassad för 300m2.
Som experiment bytte jag ut batteriet som satt i från ett 2Ah till ett 4Ah. Gräsklipparen kan nu var ute och klippa i 3,5 timmar innan den behöver ladda. Väldigt overkill för mig men börjar nu fundera. Jag har en ca 650m2 gräsmatta på landstället. Skulle jag då kunna köpa en likadan robot och stoppa i ett 4Ah batteri och låta den klippa i 3,5 timma istället?

Försöker motivera alla tusenlappar extra som en Landroid anpassad för 800m2 kommer innebära för skillnad?
 
Redigerat:
Åsa Lund
Jag hade definitivt testat.
Hinner klipparen inte riktigt med så blir gräsmattan i värsta fall lite tufsig och sånt spelar ju ingen roll på landet!
 
Blev en 1000m2 från Worx på kampanj :)
 
Åsa Lund
R Rolle85 skrev:
Blev en 1000m2 från Worx på kampanj :)
Grattis! Då kommer du ha en pedantsnygg gräsmatta inom kort :cool:
Vi har automower sedan 17 år tillbaka på Torpet. Ingen mossa alls i gräsmattan längre och vi tror det beror på två saker:
- gräsklippet göder gräsmattan kontinuerligt
- klipparen står på näst högsta höjden så gräset blir starkt och livskraftigt och tränger undan mossan
 
R Rolle85 skrev:
Jag har en mindre gräsmatta i stan, ca 200m2. Min Worx är anpassad för 300m2.
Som experiment bytte jag ut batteriet som satt i från ett 2Ah till ett 4Ah. Gräsklipparen kan nu var ute och klippa i 3,5 timmar innan den behöver ladda. Väldigt overkill för mig men börjar nu fundera. Jag har en ca 650m2 gräsmatta på landstället. Skulle jag då kunna köpa en likadan robot och stoppa i ett 4Ah batteri och låta den klippa i 3,5 timma istället?

Försöker motivera alla tusenlappar extra som en Landroid anpassad för 800m2 kommer innebära för skillnad?
Har du hunnit testa? Jag vet inte just med Worx, men jag har en automower som klipper betydligt mer än specen. Det känns som att dom tar höjd för lite backar och komplicerad körning, men är det bara platt så klarar den nog nästan dubbelt.
 
Åsa Lund
Kan även vara att de tar höjd för hur mycket den klarar att klippa när batteriet är halvkass?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kan även vara att de tar höjd för hur mycket den klarar att klippa när batteriet är halvkass?
Förmodligen, det spelar ju stor roll på hur mycket den hinner gå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.