Min Landroid får ingen laddning. Förra året bytte jag "laddmottagningen" i klipparen och det verkar vara helt och riktigt. Öppnade laddstationen och hittade mängder med jord inuti som jag tagit bort.
När jag mäter strömmen in som går till kretskortet så ligger den på 32V men efter kortet och till pinnarna så är det bara ca 2V (samma ute på pinnarna). När jag sätter klipparen på laddning så sjunker det till ca 1.5V.
Min lekmannaslutsats är att det är fel på kortet. I gamla trådar hittar jag info om att Claes Ohlson har haft det men inte nu längre.
Vet nån var man kan hitta det idag?
/Olle
 
  • Öppnad laddstation för robotgräsklippare täckt med jord och skräp, synliga kablar och kretskort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad laddstation med synbar jord och smuts på insidan och ledningar kopplade till korroderade anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är letmerepair snabba med delar? Lite sugen på en ny worx men delar och service verkar svikta just nu eller hur ser det ut?
 
Vi får se hur det ligger till med det. Jag beställde igår och enligt dom ska det ta 2-3 arbetsdagar. Hoppas det stämmer.
Ringde också till dom och fick bra och kompetent hjälp. Verkar vara ett bra ställe.
 
Härligt
 
B Benake001 skrev:
Min Landroid får ingen laddning. Förra året bytte jag "laddmottagningen" i klipparen och det verkar vara helt och riktigt. Öppnade laddstationen och hittade mängder med jord inuti som jag tagit bort.
När jag mäter strömmen in som går till kretskortet så ligger den på 32V men efter kortet och till pinnarna så är det bara ca 2V (samma ute på pinnarna). När jag sätter klipparen på laddning så sjunker det till ca 1.5V.
Min lekmannaslutsats är att det är fel på kortet. I gamla trådar hittar jag info om att Claes Ohlson har haft det men inte nu längre.
Vet nån var man kan hitta det idag?
/Olle
Hej!

Har samma problem. Löste du det med nytt kretskort till laddstationen? Får ca 1 volt på laddpinnarna.
 
A Alfonsg007 skrev:
Hej!

Har samma problem. Löste du det med nytt kretskort till laddstationen? Får ca 1 volt på laddpinnarna.
Jo det var det som var problemet.
Enkel reparation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.