vart kan man hitta en sån för en vettig peng egentligen.
jag vet att electrolux säljer en snygg sak för 2000 vilket känns lite väl mastigt då kan man ju lika gärna köpa en gas brännare till woken.

jag har googlat som en galning men kan inte hitta en nåsnstans som man kan få hit utan att betala en smärre förmögenhet
 
Har sett detta i praktiken och det fungerar inte som en wok borde göra med glödhet botten. Snarare att woken kan fungera som en vanlig stekpanna.
En separat gasbrännare på 6-10kW löser problemet. En sådan som Tarek brukar använda i Trädgårdsmåndag/onsdag/fredag är perfekt.
...eller köp en sauteuse med rundad sidor.
 
synd att wok ringar inte funkar i praktiken.
Den där gasbrännaren hamnar i min favoritlista så att jag kan fundera lite och kanske handla en framåt våren, ska ju ner till asien efter nyår så man kansek kan hitta nåt därnere med men då är ju frågan om den funkar med vår gasol eller inte
 
Propangas använder vi i Norra Europa. Kör du en butangasbrännare på detta blir det varmt. :D
 
Hemmakatten
En sådan wokbrännare har vi. Superbra. Det är tre gasolringar med tillhörande vred så man kan reglera värmen. Det finns som tillbehör en ring man lägger ovanpå som gör att man kan ha vanliga kastruller på brännaren. Vi brukar ha vår 10-literskastrull när vi kokar kräftor som vår gasolhäll i köket inte klarar av att hålla kokande. Man kan även använda en paellapanna på brännaren. Som sagt, mycket bra och trevlig att ha i uteköket på sommaren. Brännaren är endast avsedd/tillåten för utomhusbruk.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Väldigt populära i USA där man på sina håll friterar kalkoner.
Beställer man oljeleverans med tankbil då? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.