Hej!

Vi har vattenburen golvvärme i vår sommarstuga som vi är jättenöjda med men vi har problem med trycket i systemet. I slutet av sommaren var trycket närmare noll så vi fyllde på så det låg på 1,2, allt var frid och fröjd.
När vi kommer ner till stugan nu igen så står trycket på noll, vi fyller upp till 1,3 där det nu legat konstant två dagar. Är detta något jag bör vara orolig för, är det något särskilt jag bör kolla upp? Är det någon fara med att fylla på enbart vatten, jag antar att det är någon korrisionsbeständig vätska i systemet?

mvh
Bambi

Bambi skrev:
Hej!

Vi har vattenburen golvvärme i vår sommarstuga som vi är jättenöjda med men vi har problem med trycket i systemet. I slutet av sommaren var trycket närmare noll så vi fyllde på så det låg på 1,2, allt var frid och fröjd.
När vi kommer ner till stugan nu igen så står trycket på noll, vi fyller upp till 1,3 där det nu legat konstant två dagar. Är detta något jag bör vara orolig för, är det något särskilt jag bör kolla upp? Är det någon fara med att fylla på enbart vatten, jag antar att det är någon korrisionsbeständig vätska i systemet?

mvh
Bambi
hur är det kopplat? har du en tryckbehållare kopplat till det? kolla så det inte är för högt tryck i den för då trycker den ut vattnet i skvalröret,råkade ut för det på mitt system höll på att lufta hjäl mig på elementen innan jag kom på vad det var. annars har du nog läckage tyvärr...men använd en ordentlig tryckmätare rörfirmor har sådana,rörmokaren kollade med nån billig mätare som inte stämde visade det sig senare,men när han kollade med en ordentlig mätare fick han minska trycket flera bar...:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.