jag har vattenburen golvvärme från wirsbo. För att sköta detta så har jag temostater som man ställer in i varje rum som påverkar en grön trådlös givare. På en slinga så verkar det som att den gröna givaren inte fungerar. jag har provat at plocka bort den och på så sätt öppna fullt och då blir det varmt och skönt på golvet.
jag kan även se att om man ändrar på termostaten så tänds lampan på "kontrollcentralen".

Mao så verkar det vara som att den gröna givaren är trasig. Kan man byta en sådan själv?
 
Det ska nog gå bra att byta det gröna styrdonet själv. Öppna det stora locket på styrenheten och koppla loss de två sladdarna som går till styrdonet. Sedan skruvar du loss styrdonet från fördelaren genom att att vrida på den stora plastmuttern.

Jag skulle nog försöka kolla så att det kommer spänning till styrdonet innan du köper en ny. Se till att det finns ett värmehov på slingan (kontrollampan lyser) och mät sedan om det finns någon spänning mellan de två kontakterna som går till styrdonet. Jag tror att det är 24V .

Behöver du köpa ett nytt styrdon kan du tex köpa den på Rinkaby rör, art.nr 5619. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.