Hej,
Vaknade upp till en helt släckt cirkulationspump och ett iskallt hus.... Är det någon som har någon aning om vad detta beror på?

Den byttes i oktober 18 så hoppas att den inte redan är slut.

Tacksam för all hjälp!
/L


Släckt cirkulationspump av märket Wilo monterad på kopparledningar, visande inga aktiva ljus eller tecken på funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Finns det ström fram till pumpen?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Finns det ström fram till pumpen?
Det finns ingen säkring som gått, men jag vet faktiskt inte hur jag kan kontrollera att det faktiskt är ström till pumpen. Finns det ngt sätt att se detta utan mätverktyg?
 
Öppnade upp reglercentralen och det är en röd indikator som blinkar. Ser ut som det skulle innebära att det är ngt fel, men jag kan inte hitta ngn info om vad det ska vara för indikation...

Öppen reglercentral med timer och reglage, röd blinkande indikator synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Sätt den i läge "sol" istället för "klocka". Blir det någon skillnad?

[länk]

Testade det, men inget resultat tyvärr.... Däremot kunde jag läsa mig till att den blinkande indikatorlampan inte var något problematiskt.
 
Att det blinkar på reglercentralen betyder bara att den vill få ut mer värme, öppnar fullt i shunten, är som det ska vara. Det är pumpen som inte pumpar ut något. Ser ut som att du har fjärrvärme och då ska pumpen gå konstant. Ställ om vredet till sol och inte klocka. Pumpen får sin spänning från reglercentralen och den kan stänga av pumpen vid olika lägen på tempen, när det blir varmt ute.
 
Då var problemet löst... Var ngt slags glapp i elförsörjningskontakten till cirkulationspumpen.
 
G
L lantzen skrev:
Då var problemet löst... Var ngt slags glapp i elförsörjningskontakten till cirkulationspumpen.
Hur lyckas man med det?
 
G OMathson skrev:
Hur lyckas man med det?
Mycket oklart, men det funkade efter att kablarna tagits ut och sedan satts tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.