Hej,
Håller på och bygger uterum från willabgarden. Wg62eco skjutdörrspartier med hakregellås. Undrar nu om det är någon som har haft problem när ni monterat hakregellåset? Mitt problem består i att när jag monterat låsklossen på skjutdörren går inte skjutdörren in i u-profilen tillräckligt p.g.a att låsklossen är för bred och tar i gummitätningarna som ska täta mot dörren. Detta medför att det inte går att låsa. Detta måste ju vara en konstruktionsmiss av willab. Någon som har samma problem.
 
Instämmer att det måste vara en konstruktionsmiss. Har dock uppfattat det som att missen består i att rörelsen på haken borde vara mer "uppifrån och ned" och mindre från sidan och ut om du förstår vad jag menar. Låsklossen är mycket svår att justera handlar om millimeterdelar och sätter man den får långt upp går det inte att låsa och sätter man den för långt ner så går låset upp. Jag har trots detta lyckats att få låsningen att fungera men det räcker med att lyfta dörren uppåt lite i motsatt sida så hoppar den ur. Stämmer illa med WIllabs hemsida där det står att hakregellåset är ett bra inbrottsskydd.

Har varit i kontakt med Willab och fått till svar att låsen är lite "känsliga" och det är viktigt att allt är i våg och lod. Lyckas inte ändå.

Såg att tråden är ett par månader gammal. Har du kommit fram till någon lösning? Har någon annan samma problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.