Är det någon här som bor i Göteborgsområdet som har lagt 10 alt. 16mm kanalplasttak från Willab eller Santex som man skulle kunna komma och kolla på? Willab har ju endast butik och showroom i Skåne och i Bromma och dit är ju det en bit...

Hade planer på att köpa från Skåne Byggvaror men såg att delarna och framför allt monteringen verkade smidigare med de andra.
 
Fredrik Brorsson skrev:
Är det någon här som bor i Göteborgsområdet som har lagt 10 alt. 16mm kanalplasttak från Willab eller Santex som man skulle kunna komma och kolla på? Willab har ju endast butik och showroom i Skåne och i Bromma och dit är ju det en bit...

Hade planer på att köpa från Skåne Byggvaror men såg att delarna och framför allt monteringen verkade smidigare med de andra.
Köp inte 10mm.....gå upp i tjocklek 16mm är absolut det tunnaste du skall köpa. Har monterat flera willab och många Santex tak. Det som skiljer på skivorna är att Santex har UV skydd på båda sidor och du behöver inte tänka på hur du vänder skivan.
Willab har inga egna tak eller profiler utan deras leverantör är GOP de kan du köpa i bygghandeln också.
Om du skall välja mellan willab o Santex så hade jag lätt tagit willabs tak bättre bottenprofil, topprofilen kläms/bankas dit istället för att skruvas vilket ger ett jämnare tryck och fortare montage. Frontprofilen är även den snyggare på willabs.
 
Det var just det med att slippa skruvarna i taket som jag fastnade för. Att bara slå dit en låslist verkade smidigt plus att du slipper en jädrans massa borrande.

Misstänkte också att Gop var samma som Willab efter att ha sett deras montagefilm på nätet.

Ska inte ha några skjutpartier än men så klart är det nog klokt att ta 16mm om man skulle vilja sätta in det senare. :)
 
Har Willads 40 mm kanalplast på vårt uterum och det var lätt att montera och har fungerat perfekt i över fyra år nu. Dock gäller det att montera rätt med en gång. När "topplisten" som låser kanalplatsen väl är dit slagen så sitter den. Är väldigt svårt, nästan omöjligt, att demontera den sedan utan att den får skador. Men jag tycker att det är en bättre lösning rent täthetsmässigt än att behöva låsa den med en massa skruvar som vissa andra system kräver. Det går ju att köpa en ny list om man någon gång måste demontera kanalplasttaket.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.