Funderar på om det är någon mer som är missnöjd med virket som levereras till Willab uterum? Vi beställde ett uterum med en fast vägg, en sida med skjutfönster och en med skjutdörrar, dessutom valde vi plåttak. Vintwrvariant en. Leveransen var sen så det var 3 dagar kvar på semestern. Det betydde att vi fick packa upp delarna efterhand och man hade en vecka på sig att kolla. Nu har det snart gått två månader och det är dags för innerpanelen. Har ännu bara packat upp det som ska sitta under fönstren och det är 40 panelbrädor 80 cm långa. Virket är så dåligt att knappt hälften är acceptabelt att sätta upp. Att lacka var inte att tänka på så jag har målat med grundfärg och får väl spackla hålen... Det är hål och träbitar saknas både i spint och direkt på brädan. Eftersom sponten syns så blir det hål där också. Någon mer som råkat ut för detta eller är det bara vi, som man sa när jag ringde.
 
  • Panelbräda med defekter såsom hål och saknade träbitar, placerad på en grå matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Panelbräda med kvalitetsbrister, synliga hål och trasig kant på en stapel av träpaneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Defekt träpanel med hål och saknad bit, dålig kvalitet inför montering av uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag byggde ett uterum från Willab för 4 år sedan. Allt virke förutom limträt var otroligt dåligt. Jag lyckades få de att ta tillbaka det efter mycket tjat, sedan köpte jag mitt virke på Beijer istället. Blev alltså bara limträ, fönster och skjutpartier från Willab för min del. Så här i efterhand kan jag konstatera att skjutpartierna är väl inte högsta kvalité heller. Ser ju fint ut i deras lokaler där de sitter inomhus skyddade mot vädrets krafter.
 
A acjv skrev:
Jag byggde ett uterum från Willab för 4 år sedan. Allt virke förutom limträt var otroligt dåligt. Jag lyckades få de att ta tillbaka det efter mycket tjat, sedan köpte jag mitt virke på Beijer istället. Blev alltså bara limträ, fönster och skjutpartier från Willab för min del. Så här i efterhand kan jag konstatera att skjutpartierna är väl inte högsta kvalité heller. Ser ju fint ut i deras lokaler där de sitter inomhus skyddade mot vädrets krafter.
Tack! Skönt att höra att det inte bara var vi. Har aldrig sett något liknande. Lyckades bara få virke till panelen inomhus ersatt. 1000 kronor. Orkade inte hålla på mer. Varenda bräda i övrigt, framförallt taket, har fått slipas, spacklas och slipas igen, innan man kunde börja måla. Ibland tappar jag lusten helt. Hade min man inte varit snickarkunnig så hade vi inte fått ihop detta pussel. Utöver limtrö så var plåten bra och hade vettig arbetsbeskrivning. Bilderna är på inomhus panel till väggar. Träpanel med synliga ådringar och en skadad yta som behöver slipas och spacklas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel med synliga ådringar och en skadad yta som behöver slipas och spacklas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel med solfläckar, upplyft bräda visar struktur och bearbetning av virket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närplan på en träpanel med synliga bearbetningsmärken och ojämnheter som behöver slipas och spacklas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Håller på att bygga mitt nu och vissa balkar är ganska bedrövliga, jag hade plockat bort dom direkt på brädgården,
Och jag tror dom måste byta kapskiva för det var fult i varenda kant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.