Jag har försökt 2 ggr utan vi ens i närheten fåttin en offert ?
Några andra med samma problem?

Mitt Sista mail se nedan
Kära xxxxx!

Om ni överhuvudtaget skall lämna någon offert så tänker jag inte ge Er öppet mål.

Först ville ni ha X antal tusen för att överhuvudtaget göra en ritning, sen när jag ger dig en, vill ni inte kopiera den.
"Fine" Efter att jag gett dig en egenritad Cadritning som sedemera x-hus gratis ritat upp, vill ni ändå inte komma med ett förslag som ni tycker skulle vara bättre.
Du vill ändå ha en tillåtelse skriftligen från x-hus att ni får offerera på ett liknande hus (trots att jag har skickat er min egna original-ritningar)

Antingen har ni väldigt mycket att göra eller också har ni helt annorlunda affärsmetoder än några av era konkurrenter.
Att jag slutligen ska ge dig ett kvadratmeter pris tycker jag känns väldigt oseriöst.

Förra gången vi skulle bygga fick vi aldrig något pris av Er, utan vi valde y-hus istället,
efter de modiferat en annan husritning.

Som lök på laxen fick vi då ännu ett oseriöst svar från Er, att vi skulle lätt slå y-hus prismässigt, men varför kom inget pris då?

Willa Nordic kanske är till för de som har så gräsligt mycket pengar och att de anlitar Era arkitekter som är garanterat de bästa utan att fråga övriga spelare, jag vet inte..
Kanske har jag inte fattat vilka ni riktar er till?

Jag sa dessutom att priset på huset bör ligga runt 3.5miljon+tomt, vilket det inte finns så många hus ,i den prisklassen i xxxxxx.

xxxxx ta inte detta personligt, för du verkar vara en trevlig kille, men jag får tyvärr inga bra vibbar för Willa Nordic efter detta.
 
som jag tidigare skrivit,varför är så många säljare så himla nonschiga???
det är väl på oss kunder dom lever och kan köpa nya värsting mercan ???
 
hur mycket dialog har du haft muntligen med dem? Förstår om de inte besvarar om du enbart haft dialog per mail.
 
Vad är problemet? Vill inte willa Nordic sälja till dig är det ju bara att vända dig till en annan husleverantör.....
 
Håller med föregående. Besvarar man inte mailet så är det bara att vända sig till någon annan. Det är inte så att det är ont om hustillverkare direkt.
 
Tja, vi som byggt med Willa Nordic blir tyvärr inte alls förvånade. Snarare tvärtom. De svarar inte sin kunder heller, annat än när de vill ha betalt. Då går det undan. Annars händer det inget.
 
Jo , jag har faktiskt varit och träffat säljaren som verkade trevlig , vi beskrev vår tomt osv och hur vi ville ha huset, sen blev det bara en massa tråkiga mail.
Till slut gav jag upp med ett sista mail som ovan och bifogade några i ledningen, på kvällen efter ringde en av storägarna upp och bad om ursäkt.
En bra gest måste man säga.
Han menade på att säljaren valt ett felaktigt sätt att kommunisera (via mail).
Nu har dom helt ändrat inställning och ska tom åka och titta på tomten.
Till saken hör den att deras kvadratmeterpris sällan understiger 20000:- så det blir till att optimera huset så vi får se hur de lyckas.
Willa Nordic kör med väldigt hög standard och ganska dyra lösningar skall tilläggas.

Ibland hjälper det att klaga lite !
 
Hej. Jag har tidigare jobbat åt ett företag som byggde Willa Nordic-hus, och det är inga att rekomendera. Dryga säljare som inte kan ett dugg om hus eller bygge, de kan sälja och inget annat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.