Vilken webläsare är bäst?

  • Internet Explorer

    7 Röster 10,0%
  • Firefox

    34 Röster 48,6%
  • Opera

    7 Röster 10,0%
  • Chrome

    20 Röster 28,6%
  • Annan

    2 Röster 2,9%
  • Antal röster
    70
Själv hoppar jag fram o tillbaka mellan dom olika och vill ha hjälp att hitta argument till att välja en av läsarna.
 
Kör med Firefox och har gjort så de senaste åren. Internet explorer vägrar jag använda, har ingen speciellt konkret anledning utan jag tycker helt enkelt inte om den läsaren. Opera användes för ett antal år sedan innan jag upptäckte Firefox. Testade Chrome för ca ett år sedan när jag tyckte firefox var för långsam men blev inte övertygad om att chrome var rätt. Efter en ominstallation funkar Firefox perfekt och ser därför ingen anledning till att byta.
 
Själv har jag gått rundan Netscape-IE-Firefox-chrome o nu håller jag på o bumpar runt lite med Opera.

Firefox använder jag fortfarande då jag typ handlar då jag har RoboForm plugin som fyller i alla formulär o lösenord.
Chrome är underbart när man surfar runt på siterdär man inte kan språket... japanska, portugisiska polska osv då den översätter on-the-fly
Opera känns smidigt o snabbt
IE kör jag bara på jobbdatorn o aldrig hemma.
 
kör chrome 100%....
 
Milkshaken
:) Det här är mitt ämne.... :)
jag kör med FF, Safari, och Chrome.....

Varför.... Jo, IE, är ett segt jävla surrogat som är inbyggt i hela windows, det gör att datorn segar satan..... Så långt är vi överrens...
Firefox kör jag inte lika mycket med nu, men så fort det är någon säkerhetsgrej, eller någon udda spelare man måste ha för att kunna glo på nåt, då har jag FF... Safari tycker jag är riktigt nice.... Lätt med översikten av Homesaits.... Relativt snabb och framförallt, den är ju gjord av Apple.... Så fort jag har Safari och kopplar in min Iphone, så känns det att allt liksom lirar ihop suveränt bra....
Google Chrome kör jag med också, största fördelen är att den är snabb och man hittar Homesites buslätt..... men jag tycker inte om att bli loggad, (Vilket jag är övertygad om att Google gör, dom kommer säkert med reklam anpassad för just mig snart). Sen har Google Chrome sina begränsingar vad gäller säkerhet,,, eller alltså accepterade av någon sait som säker.
Senast för några dagar sedan när jag skulle uppdatera hemsidan, (Webbhotell) så gick det inte, det fanns helt enkelt inte dom knapparna som behövdes, och inte gick det att spara ändringarna på rätt sätt heller när jag skulle ur, så sidan låste sig......
 
Milkshaken, verkar som vi tänker lika här...
Men Safari blir inte aktuellt innan IPADen gör sin entre, version 1 eller 2..... får tänka på det
 
Jag använder firefox, testade chrome i ett par veckor men jag kom aldrig riktigt överens med den så jag är tillbaka på firefox nu.
 
Snabbast av webbläsarna är Crome, och som tar minst minne. Internet explorer är en rikigt minnes slösare, opera är trevligt med flera fönster för de senaste sidorna i ett blickfång och Firefox är okay dem med.
 
Kör FF och Chrome.

IE har jag inte kört sen FF kom ut.
IE tycker jag ska dö. maken till sämre skit har nog aldrig skådats.
 
Opera, för det är, mig veterligt, den enda browsern med stöd för MDI (multiple document interface), som är mycket bättre än flikar. Den har dessutom dundersnabb rendering, extremt mycket snabbare än IE på tex komplexa och stora tabeller. Den har även några visningslägen som är suveräna om man ska utveckla websiter.

Som tvåa gäller för mig Konqueror. En trevlig lättviktsbrowser, men ändå med OK funktioner. Stabil och säker, inget fluff. Trea var tidigare Firefox, men den börjar bli för bloatad och börjar kännas för mycket som IE, så nu är min trea Chrome eller Lynx/Links (beroende på vilken dator jag sitter vid).

IE tycker jag ska dö. maken till sämre skit har nog aldrig skådats.
Du är för snäll. Alla IE borde kastas på en stor brasa, vilken man sedan dansar naken runt och utstöter exstatiska läten av lycka.
 
Bäst är ett starkt ord. Tycker inte någon av dom sticker ut så det spelar någon roll. Jag kör normalt Firefox, men IE på jobblapptoppen och ibland vill jag känna mig lite crazy och då startar jag Chrome.
 
MathiasS skrev:
Bäst är ett starkt ord. Tycker inte någon av dom sticker ut så det spelar någon roll. Jag kör normalt Firefox, men IE på jobblapptoppen och ibland vill jag känna mig lite crazy och då startar jag Chrome.
Men duuuu, man kan ju inte mjäka o ge möjlighetet o tycka att alla är i rättvisans namn lika bra....

Bäst med Gänsefüßchen tvingar dig ju att ta ställning men ändå så finns glimten i ögat där.
 
Jag kom just på en (för mig) överlägsen fördel med firefox: det finns ett opel kapitän tema.

:)
 
Själv kör jag i princip alltid Chrome! Tyvärr är den inte accepterad av min bank så där får FF rycka in och hjälpa till nån enstaka gång i veckan!

Internet Explorer 8 känns lite för långsam för mig, men betan av version 9 slår ju de andra på fingrarna i snabbhet så vem vet vad som händer när den blir "officiell"!

Safari vägrar jag att använda då jag inte gillar censur utan föredrar det fria ordet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.