Hej! Är det som har tips på vad som kan vara fel?
 
  • Öppen tvättmaskindörr framför avloppsslang, dammig yta, vit torktumlare ovan, rör i bakgrunden, inomhusmiljö, bostadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Appe76 skrev:
Hej! Är det som har tips på vad som kan vara fel?
Bilden jag skickade är vattenbehållaren som aldrig fylls för tumlaren är kopplad så att vattnet rinner ut direkt ner i avloppet.
Däremot nertill under så har skruvat loss och kommer pt en annan vattenbehållare som sitter fast och är full med vatten. Som som vet eller kan hur jag på bästa sätt kan tömma? Eller andra tips?
Tacksam för alla bra svar
 
A Appe76 skrev:
Bilden jag skickade är vattenbehållaren som aldrig fylls för tumlaren är kopplad så att vattnet rinner ut direkt ner i avloppet.
Däremot nertill under så har skruvat loss och kommer pt en annan vattenbehållare som sitter fast och är full med vatten. Som som vet eller kan hur jag på bästa sätt kan tömma? Eller andra tips?
Tacksam för alla bra svar
 
  • Dimmig bild, cirkulärt objekt på golvet, mörka kanter, dunkel belysning, inomhusmiljö, svårtolkat sammanhang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mekanisk detalj, vit plast, metallfjäder, skruvar, mörkt utrymme, dammigt, odefinierbar bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Underifrån brukar den gå att ta loss
 
Är behållaren i botten full innebär det att han inte kan pumpa ut vattnet. Troligaste orsaken är att det är fullt med ludd i den behållaren. Så försök att komma åt och rengöra behållaren så borde det fungera om inte pumpen gått sönder men det märker du efter det är rengjort.
 
S Stenfelt skrev:
Är behållaren i botten full innebär det att han inte kan pumpa ut vattnet. Troligaste orsaken är att det är fullt med ludd i den behållaren. Så försök att komma åt och rengöra behållaren så borde det fungera om inte pumpen gått sönder men det märker du efter det är rengjort.
Hej Stenfelt och tack för svar:
Ja, behållaren i botten är full med vatten. Och har plockat bort baksidan av tumlaren och framsidan, ingen ludd alls som proppar igen, är det då pumpen som är paj?
 
A Appe76 skrev:
Hej Stenfelt och tack för svar:
Ja, behållaren i botten är full med vatten. Och har plockat bort baksidan av tumlaren och framsidan, ingen ludd alls som proppar igen, är det då pumpen som är paj?
Tyvärr är det nog så. Om det inte finns någon säkring.
 
S Stenfelt skrev:
Tyvärr är det nog så. Om det inte finns någon säkring.
Vart skulle den säkringen vara?
Verkar bli så att den ersätts, hade ej räknat med det 😞
 
A
A Appe76 skrev:
Vart skulle den säkringen vara?
Verkar bli så att den ersätts, hade ej räknat med det 😞
nä inga säkringar och pumparna går väldigt sällan sönder men whirlpool har en impeller av gummi som kan strula
så ta bort pumpen och kolla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.