Måste bara dela med mig av detta.
Vi köpte alla vitvaror genom whirpool direkt och det funka bra.
Köpta 08/2011.
Det är ugnen som vi har reklamerat pga att gallren sitter för löst i ugnen och har nu börjat ramla ner i ugnen.
Eftersom garanti tiden är ute med ynkliga 1 månad så går det inte att gå genom garanti ärende utan måste gå via reklamation.
Då är det kontakt med brev som gäller!! Smidigt värre.
Det roliga i det hela är att de har haft samma problem med samma ugn som jag har men de hjälper bara de som köpt ugnen på Ikea då det är de som har det problemet enligt kundsupport.
Eftersom felet var från början så har man väl minst ett år på sig att reklamera felet efter garanti tiden?
Jag förklara läget för reklamation via brev då och har fått svar att de kostnadsfritt står för en service man som ska kolla på ugnen, det är ju i sin ordning.
Det ska bli kul att se om de tänker åtgärda då jag hävdar konstruktions miss.
Som sagt ska bli intressant att följa.
Ugnen i fråga är deras finaste glamour inbyggda som tingar 20.000 drygt.den installerades för 6 mån sen och har således bara använts sen dess.
God Will var inget de gick med på även fast det är deras finaste ugn.
 
Redigerat:
Inom 1år så är det inte du som behöver bevisa felet, Det är företaget
 
Glömde rapportera slutet,
De bytte ut den pga konstruktions miss.
Proffsigt av whirlpool.
 
B
niklasss skrev:
Inom 1år så är det inte du som behöver bevisa felet, Det är företaget
Det är de första 6 månaderna som det är upp till företaget att bevisa att konsumenten gjort fel, dock brukar det alltid vara minst 1 års garanti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.