Köpt Whirlpool WM1801W och ett WV1801W frys för 30 dagar sen...
Visst det var ett billigt paket men inte hade jag förväntat mig att frysen brummar nästan konstant... Det är ett lågfrekvent ljud som tar sig igenom allt, hör det till och med i sovrummet trots att badrummet ligger emellan kök och sovrum.
Kompressorn verkar gå titt som tätt, nästan alltid när man kommer ut till köket så går kompressorn. Upplever det som skåpen är tysta max 10 minuter/per timme innan kompressorn slår på igen...
Kylskåpet är lite bättre, det brummar inte lika mycket, acceptabelt men inte mer.

Sedan till problem nummer 2, skåpen skall vara utrustade med någon slag easyopen ventil som skall göra att dörrarna inte "sugs" fast och vara lättare att öppna. Vilket skämt! Skåpen ruckar nästan lite på sig när man får "slita upp" dörrarna!
Skåpen står på parkettgolv och har försökt att justera skruvfötterna på framsidan.
Hade ett gorenje skåp från 2005 utan några easy open funktioner och det var mycket lättare att öppna än dessa nya whirlpool!
Någon som vet hur(och om) dessa easyopen ventiler fungerar på whirlpool?

Tror ni att jag har någon chans att reklamera dessa mot elgigianten? Skickar de ut tekniker, inte tänker jag släpa iväg det till dem....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.