Jag vill utfärda en varning för att köpa whirlpool diskmaskiner som IKEA säljer. De håller bara c:a 4 år och sedan måste de bytas ut. Den modell jag har, DWFB00, har jag förstått efter att tittat på diskutioner inom EU har ganska många problem. Det är antagligen bättre att köpa maskiner med bättre kvalitet som tex Bosch, Siemens eller Cylinda.
 
Så om den nu bara är 4 år så är det väl bara ta kontakt med IKEA
 
Hade IKEA 5 års garanti för 4 år sedan också ?
 
T
Varningen ska utökas gällande Whirlpool, vår diskmaskin började blinka med ett visst antal blink som visade sig vara en felkod, problemet är att Whirlpool INTE vill låta oss få veta vad nu dessa blink betyder. Först ringde vi IKEA, dom hade inga uppgifter alls, sen kollade vi på whirlpools hemsida på bruksanvisningarna då vår egen bruksanvisning också saknade uppgifter om felkoder/blink, inget där heller.

När vi sen lyckas komma igenom en hopplös kundtjänst på telefonen får vi veta att detta inte lämnas ut till kund, vi lyckades bara få veta att våra blink betydde mekaniskt fel, men det kunde vara en uppsjö av olika orsaker där kundtjänsten tyckte att vi kunde nolla koderna genom att dra ur kontakten ett tag, annars skulle vi ringa en service-firma, men de åker bara ut, de svarar aldrig på konsumentfrågor och felkoder i vanliga fall.

Så aldrig mer Whirpool för oss, andra företag alltid har felkoder i bruksanvisningen så man vet vad det handlar om, det här visar sig också vara big buisiness för dom, dom skickar ut dyra reparatörer på felkoder som folk själva kan fixa typ att något fastnat i silen eller att ett bestick råkar slå i en svängarm, fick höra detta av en reparatör när jag betat av Whirpools "servicegäng".på sina produkter för konsumenter har inte på den svenska marknaden att göra.
 
Köper inte whirpool,dålig service.Hade en whirpool tvättmaskin en gång,då var bara ett företag.Som lagade dom i
skåne och reservdelar i norge!!!.
 
furulundman skrev:
Köper inte whirpool,dålig service.Hade en whirpool tvättmaskin en gång,då var bara ett företag.Som lagade dom i
skåne och reservdelar i norge!!!.
Är det inte lite hårt att döma ett företag för hur det såg ut på 80-talet o tidigare. Efter sammangåendet med Philips vitvaror 1989 så fick dom tillgång till ett fulltäckande servicenät i Europa.
 
Ikea är så stora att dom lämnar ut en spec. Tex till Whirlpool, Electrolux mfl. Om hur produkten ska byggas/kosta/osv. Så tex en Whirlpool disk som Ikea säljer behöver inte ha några likheter med en Whirlpool som säljs någon annanstans...


Med vänlig hälsning, M
 
Det inte hårt att döma.När jag köper vitvaror frågar alltid om service.Många butiker avråder whirpool pga dålig
service.Om det är rätt nu på 2000 talet,vet jag inte.Håller mej till produkter som har snabb service och slippa att
veckevis.
 
A
IKEA har stenhårda krav på servicen av vitvaror oavsett om det ät WP eller E-lux
som service tagare får du inte stänga för semestrar eller dyligt
du måste vara på plats hos kund inom 24h
felet skall i sin helhet vara reparerat inom 48h
som tur är vet inte kunderna om detta för då hade nog många tekniker fått sina fiskar varma..
 
  • Gilla
Gunnarjonsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.