Hejsan!

Har fått problem med vår whirlpool diskmaskin, fick en felkod för några veckor sedan och då vägrade den att starta. Hittade felkod på någon sensor som jag inte minns vad det var just nu. Men hittade en givare eller sensor i botten på maskinen. När jag söker efter delen får jag fram flödessensor. Men den sitter ju i botten där allt det smutsiga vattnet samlas, den såg smutsig ut så rengjorde den med en tandborste.

Men nu har vi fått problem med att den inte diskar rent. Det finns alltid kvar ca 1 liter smutsigt vatten i botten på maskinen efter varje disk. Inte så att det syns om man inte tar bort filtret. Tänker mig att den här mätaren ser att vattnet är nedsmutsat och byter ut det? Kan jag vara något på spåren? Sambon säger att det är värst på övre hyllan nu. Men det har varit dåligt diskat på nedre också. Har kört tomma maskiner med rengjöringstabletter och på extra hög temperatur.

Sensorn ser inte helt frisk ut. Vad har den för funktion?
 
  • Hand håller genomskinlig plastbit med svart substans, på suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på hand som håller bränd glödlampa, skadad, smält plast, rökutveckling, trasig hemelektronik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett bläckpatronshus med fastnat bläck, visat mot ljus, hållet av person, bakgrund suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Antewallgren Antewallgren skrev:
Hejsan!

Har fått problem med vår whirlpool diskmaskin, fick en felkod för några veckor sedan och då vägrade den att starta. Hittade felkod på någon sensor som jag inte minns vad det var just nu. Men hittade en givare eller sensor i botten på maskinen. När jag söker efter delen får jag fram flödessensor. Men den sitter ju i botten där allt det smutsiga vattnet samlas, den såg smutsig ut så rengjorde den med en tandborste.

Men nu har vi fått problem med att den inte diskar rent. Det finns alltid kvar ca 1 liter smutsigt vatten i botten på maskinen efter varje disk. Inte så att det syns om man inte tar bort filtret. Tänker mig att den här mätaren ser att vattnet är nedsmutsat och byter ut det? Kan jag vara något på spåren? Sambon säger att det är värst på övre hyllan nu. Men det har varit dåligt diskat på nedre också. Har kört tomma maskiner med rengjöringstabletter och på extra hög temperatur.

Sensorn ser inte helt frisk ut. Vad har den för funktion?
OWI sensor ser helt okay ut,men ksn var trasig ändå.
Den kollar tempen och vattnet
Är den fyller då får du frlkid och maskinen srsrrsr ej
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
OWI sensor ser helt okay ut,men ksn var trasig ändå.
Den kollar tempen och vattnet
Är den fyller då får du frlkid och maskinen srsrrsr ej
Okej! Den såg inte ut att ha sprickor i den svarta delen? Så denna har inget att göra med att den diskar dåligt med andra ord...

Ska det stå kvar vatten i botten av maskinen efter disk? Om man tar bort metallmesh "filtret" så ser man vattnet stå. Inte annars.
 
A
Antewallgren Antewallgren skrev:
Okej! Den såg inte ut att ha sprickor i den svarta delen? Så denna har inget att göra med att den diskar dåligt med andra ord...

Ska det stå kvar vatten i botten av maskinen efter disk? Om man tar bort metallmesh "filtret" så ser man vattnet stå. Inte annars.
Står kvar mellan 1-4 cm där under.
 
Så gör vår whirlpoo också. (Ungen tog passande bort sista L:et).
Den verkar börja nästa cykel med att suga ut det sista. Märkligt. Men vår diskar rent. Eller iallafall ingen skillnad mot för förr. 🤣
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.