Hej

Mitt först inlägg här :)

Har nyss köpt radhus och har en sargblandare till badkaret som jag inte kommer överens med.
Det kommer vatten uppe ur omkopplaren. Omkopplaren är trög som sirap och duschmunstycket är fullt med kalkavlagring på "duschgummit".

Jag skruvade lite för mkt på omkopplaren och då läcker det ännu mer vatten.
Kan det vara en packning som gått åt skogen?

Vi har mkt kalk i vattnet i kommunen så det blir väl att rengöra alla blandare i huset.

Mitt största problem är att badkaret är inbyggt och serviceluckan ganska trång och dumt placerad.
Vill ju helst inte skära bort frigolitsargen....Går det att skruva av den på ngt sätt uppifrån?

Tacksam för svar....
 
Krilleman
Hej,
löste det sig? Har samma problem - det läcker rejält när jag kopplar om så att vattnet kommer ur pipen istället för duschen...

Bytte du någon reservdel eller alltihop?

Hälsningar,
Leif


O Ocean1981 skrev:
Hej

Mitt först inlägg här :)

Har nyss köpt radhus och har en sargblandare till badkaret som jag inte kommer överens med.
Det kommer vatten uppe ur omkopplaren. Omkopplaren är trög som sirap och duschmunstycket är fullt med kalkavlagring på "duschgummit".

Jag skruvade lite för mkt på omkopplaren och då läcker det ännu mer vatten.
Kan det vara en packning som gått åt skogen?

Vi har mkt kalk i vattnet i kommunen så det blir väl att rengöra alla blandare i huset.

Mitt största problem är att badkaret är inbyggt och serviceluckan ganska trång och dumt placerad.
Vill ju helst inte skära bort frigolitsargen....Går det att skruva av den på ngt sätt uppifrån?

Tacksam för svar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.