Är det någon som har erfarenhet av hur kvaliteten är på Westerbergs bubbelkar? De annonserar ju friskt med bra priser, men är det egentligen något att satsa på?

Ex. Bali med Jetsystem 100 för 8.995 kr (+ front), det låter ju väldigt billigt och bra, men är det någon som vet hur kvaliteten är? Räcker Jetsystem 100 eller bör man satsa på ett annat?

Tacksam för tips!
 
Jag skulle nu satsa för den som har tystast kompressor!
Det vi har hört från flera av våra vänner som har skaffat sig bubbelbad är att efter ett tag, tröttnar man på bulrandet i badrummet av kompressorn, och använder karet som en vanligt badkar.
Har man kaklat badrum, vilket man oftast föredrar, blir det ganska högljud av kompressorn.
Titta runt och fråga om ljudet, innan du bestämmer dig.
Helst gå till någon butik som kan visa dom i funktion, så att du kan höra hur det låter.
 
Tack Sweli! :D
Det är ju typiskt sånt man säkert missar då man som vi aldrig haft ett bubbelbad förut. Vi ska se till att kolla det med kompressorn när vi kikar på bubbelkar framöver. Tanken är ju att det ska användas med bubbel, annars kan man ju lika gärna köpa ett vanligt.
 
Är det någon som har köpt en bubbelbadkar?
Hur länge har ni tyckt att det var mysig ?
Vi har funderat mycket på frågan med eller utan bubbel.

Vi lutar åt utan bubbel efter vad vi har hört från andra som har. Vill gärna lyssna på andras erfarenheter. Det är inte försent att ändra sig.
 
Och jag undrar hur man gör ren ett bubbelbadkar? Det måste ju samlas mängder med bakterier i alla kanaler. Jag gissar att man kör runt ett rengöringsmedel i systemet, men hur gör man med dammet som samlas undertill? Jag tittade under locket på ett bubbelbadkar och det såg ju inte mer komplicerat ut än en vanlig jetmotor.
 
Ett ypperligt hjälpmedel för rengöring är en ångtvätt.
Den sprutar ut vattenånga under högt tryck.

Den rengör överallt (nåja) i springor och vrår, som man annars aldrig kommer åt manuellt. Den tar bort kalkbeläggningar och annat. Den finns med olika tillbehör, så du kan tvätta fönster (suveränt enkelt) koppla in den till strykbrädan (så har du ett ångstrykjärn, med STOR vattenbehållare).

Dessutom är den miljövänlig, då inga kemikalier behövs.

Dock rengör den inte inne i kanaler och rör.
 
Kanon Palm! Jättekul att höra någon som köpt precis ett sådant badkar! :D

Tack för tipset om ryggmassage - verkar ju helt klart vara ett bra tillval.

Jo man kan nog inte räkna med att ett bubbelkar ska vara helt tyst.. och som du säger så har man ju bara igång det en kort stund i taget.
 
:) Svar till Sweli: Vi har bubblat 2 ggr på ett halvår! (Nu börjar man känna sig riktigt snuskig hi hi). Nä jag tycker det är ganska överreklamerat med bubbel, Jobbigt att hålla rent i baljan oxå. Det finns inget snuskigare än skitiga badkar.
 
Cattis -> det är flera jag känner som säger samma sak.
Därför bestämde vi oss för att bygga själva karet och kakla det. Det kommer inte att ha bubblor men det kommer att blir snyggt tycker vi.
Lite av en SPA känsla...
 
Av de bekanta som investerat i bubbelbad hemma så har jag hört samma sak, dvs man badar ca 2 ggr i början och störs så pass mycket av oljudet att man senare bara använder det för vanligt bad.
De gånger jag haft möjlihet att pröva på när man bor på hotell så håller jag med om det, oljudet är alltför högt för att det ska vara rogivande.
Däremot så är jag intresserad av sk badmaskiner. UNdrar hur de är? Dvs när man kan få regn, vattenfall m.m. samt kanske även ångbastu i samma maskin
 
::) Badmaskin?? har aldrig hört talas om men det låter rätt coolt, skrubbar den ryggen oxå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.