I
Hej

vi har nyligen köpt hus som vi ska få tillträde till i december, huset sär dödsbo alltså bor ingen där just nu. Dottern som har nu såld huset till oss ringde mig idag och sa att en av wc läcker vatten och dom ska byta ut wc stolen och den nya wc stolen kommer ha en annan färg än ursprungliga och det tycker jag är okej. Men det jag funderar på nu är om ingen bor de och wc läckt vatten kan det ha blivit vatten skada i badrummet? Vad kan jag göra? Ska jag kräva någon speciellt intyg?
 
Kan det vara kondens? Den uppstår bara när den används och tanken fylls med kallt vatten. Eller hur visar sig läckan?
 
I
imported_Benno imported_Benno skrev:
Kan det vara kondens? Den uppstår bara när den används och tanken fylls med kallt vatten. Eller hur visar sig läckan?
ingwn amning eftersom vi har inte fått nycklar ännu så vet vi inte mycket om det som hänt, fick bara samtalet och hon sa att wc läcker och att den behöver bytas ut.
 
Kan vara ventilringen eller flottören som har börjat läcka. Alltså att det läcker lite vatten rakt ner i skålen på wcn. Om så är fallet är det inget att oroa sig för.
 
vatten på golvet i ett normalt badrum skall inte skada något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.