Jag har gjort bort mig och dragit ett orange markavloppsrör med innermått 100mm (yttermått) 110mm istället för det gråa med innermått 103mm som anslutning till toaletten. golvmattan är på plats och röret kan inte bytas ut.

Tyvärr verkar det inte gå att få dit en standardtoalett och gummimanschett så hur löser jag detta enklast. Det känns vanskligt att fila insidan på röret så vade finns det för bättre sätt???

Jag är öppen för det mesta här men riva upp golvet för att byta rör är inte ett alternativ, tacksam för alla andra ideer och lösningar!
 
Bifogar bild om det kan hjälpa till.
 
  • Hål i betong med orange installationrör synligt, kan användas för rådgivning i forumtråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En wc stos!?
 
  • Gilla
Bibien
  • Laddar…
Ok. Men stosen går ner i detta rör då trots det mindre innermåttet?
 

Bästa svaret

Exakt! Stosen har en stor, mjuk tätning mot röret som kommer ur golvet. Därför klarar den stora skillnader i diameter. En toastol passar aldrig direkt i en slätända. Endera så använder man en WC-stos som de jag länkade eller en closettböj som är ett extra stort plaströr (130mm, ungefär) som går över i ett 110mm rör. Men nu har du ju redan en slätända och då är det stos som gäller.
 
  • Gilla
Bibien och 1 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Exakt! Stosen har en stor, mjuk tätning mot röret som kommer ur golvet. Därför klarar den stora skillnader i diameter. En toastol passar aldrig direkt i en slätända. Endera så använder man en WC-stos som de jag länkade eller en closettböj som är ett extra stort plaströr (130mm, ungefär) som går över i ett 110mm rör. Men nu har du ju redan en slätända och då är det stos som gäller.
Awesome. Tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.