Hej alla glada!

Letar efter en dörr nu när badrumsrenoveringen står bakom knuten ;D Har sett flera dörrar med runt fönster i, men dessa dörrar har varit helt släta samt att "infästningen" runt glaset har varit slätt. Jag letar efter en dörr med mer marin känsla. Alltså en med "bultad" infästning eller fartygsfönster om man så vill. Vet att Dooria hade/har en, men vad kostar den? Några andra tips på var man få tag i en sådan dörr?
Dörren ska vara vit.
 
Någon ??? ???
 
Bråttom, eller?
Nej men lite rastlös ;)

Du får väl göra en själv med hjälp av: [länk]
Fanns tyvärr ingen med marint utseende :(

Bra länk annars
 
Gutte skrev:
Hej alla glada!

Letar efter en dörr nu när badrumsrenoveringen står bakom knuten ;D Har sett flera dörrar med runt fönster i, men dessa dörrar har varit helt släta samt att "infästningen" runt glaset har varit slätt. Jag letar efter en dörr med mer marin känsla. Alltså en med "bultad" infästning eller fartygsfönster om man så vill. Vet att Dooria hade/har en, men vad kostar den? Några andra tips på var man få tag i en sådan dörr?
Dörren ska vara vit.
Dooria har en fortfarande. Gissningsvis får du betala 3-4k SEK för den.

Vill du ha en riktigt fin dörr med verkligt marint utseende tittar du förstås på Bovalls dörrar med runt fönster - dom gör även innerdörrar. Räkna dock med att det kostar minst det dubbla.
 
Gutte skrev:
Alltså en med "bultad" infästning eller fartygsfönster om man så vill.
8) Ett alternativ är att kolla på en fartygsskrot. Å då menar jag inte att du ska dyka ner på havets botten. ;D

Vill minnas att det finns en i Stockholmstrakten. :-/
 
Vill minnas att det finns en i Stockholmstrakten.
Har också ett svagt minne att jag har hört att det finns. Dom hade någon sida där man kunde se priser osv. Får väll googla lite ;) Man borde ju kunna göra en dörr om man fick tag i ett fartygsfönster. Får väll prova :-/

Förresten. Har en gamal gabondörr stående. Tror ni att det funkar med en sån? Karmen som sitter där idag har nämligen gamla hederliga gångjärn. Kan ju vara värt ett försök ???
 
Tack för alla svar ;D ;)
 
Totte_S
Köp en slät dörr med runt fönster, be en plåtis skära till ett runt foder tex 5 cm brett i mässingsplåt, ju tjockare desto snyggare. Bulta fast med kupolmuttrar i mässing.
 
Kolla med Bovalls dörrbyggeri.
www.bovalls.se
Smakar det så kostar det..... :surprised:

Blir nog en Dooria i alla fall. Är lite billigare än Bovalls ;) Tanken är att byta ut alla innerdörrar samtidigt och att då handla från Bovalls skulle nästan betyda ekonomiskt självmord :'( Dörrarna från Dooria är också dyra som knark, men väldigt snygga ;)
 
Gutte skrev:
Smakar det så kostar det.....  :surprised:

Blir nog en Dooria i alla fall. Är lite billigare än Bovalls ;) Tanken är att byta ut alla innerdörrar samtidigt och att då handla från Bovalls skulle nästan betyda ekonomiskt självmord :'( Dörrarna från Dooria är också dyra som knark, men väldigt snygga ;)
Hehe ja det kostar att ligga på topp.. ;-)
Jag vet att Bovalls har dyra dörrar, men det är väldesignade och hantverksmässigt gjorda grejer, bra kvalitét...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.