Håller på att renovera badrummet och drar nya avlopp. Har köpt en Noro wc-stol. Den har en diameter på avloppet som är 95 mm hittar ingen stos som passar förutom Noros egen (hittar dock inget RSK-nummer på den). Vill gärna gå upp med avloppsrör och komplettera med manschett eller finns det någon annan smart lösning. Skall så klart vara GVK-godkänt.
 
Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kan du inte bara gå upp med slätände 110 mm som vanligt och använda en standardmanschett. Denna typ har jag till en gammal WC:

[länk]
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kan du inte bara gå upp med slätände 110 mm som vanligt och använda en standardmanschett. Denna typ har jag till en gammal WC:

[länk]
Jo var inne på att gå upp med slätände problemet är att manschetten är för 90 rör och Noron är 95 har försökt att kränga på manschett och rör men det verkar inte gå
 
Claes Sörmland
B Blasket skrev:
Jo var inne på att gå upp med slätände problemet är att manschetten är för 90 rör och Noron är 95 har försökt att kränga på manschett och rör men det verkar inte gå
Ok, jag trodde inte de där 5 mm skulle spela så stor roll för en gummimanschett. Men det kanske krävs en sladdrigare och mer töjbar kvalisort, det tycks ju finnas många olika på marknaden.
 
Hejsan, en standard wc anslutning är ca 120mm i anslutningen och den tillhörande manschett är anpassad från 90-110 mm så den passar typ alla vanliga wc stolar.
Mvh Thomas
 
T
T Thoridde skrev:
Här är en länk för info.
[länk]
T Thoridde skrev:
Här är en länk för info.
[länk]
Tack för upplysningen skall beställa 1 st anslutning verkar som om problemet är löst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.