Köpte roomplanner och lekt runt lite med hur jag vill göra detta rum på 20kvm i en 1a. Precis lärt mig om japandi stilen och gillar det, men nu när jag kollar på bilderna jag designat hela grejen känns off och det tydligt jag har noll koll på läget och bara blandat lite. När ni kollar på dessa bilder, vad hade ni ändrat för få det se ut mer harmoniskt osv, ändra färg på väggar, golv , avdelningsvägg?,
 
  • Modernt sovrum med skandinavisk design, stora fönster, enkel inredning, trädetaljer, och ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern inredd vardagsrum med minimalistisk soffa, träbord, spegelvägg och synlig tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Kan du länka till några sidor med bilder på den stil du vill ha?
Skiljeväggen och spegeln är väl mer vad man brukar kalla för industristil.

Men det viktiga är väl inte att följa en viss stil eller trend utan hitta vad man själv trivs bäst med.
Vill du ha en soffa du kan halvligga i eller bara sitta rakt upp och ner i eller är det viktigaste att kunna samla många kompisar i den?

Vita soffor blir lätt och fort synligt smutsiga så det kan bli så att det känns som man alltid behöver tvätta sofftyget.
 
  • Gilla
JohnnyBlazer
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du länka till några sidor med bilder på den stil du vill ha?
Skiljeväggen och spegeln är väl mer vad man brukar kalla för industristil.

Men det viktiga är väl inte att följa en viss stil eller trend utan hitta vad man själv trivs bäst med.
Vill du ha en soffa du kan halvligga i eller bara sitta rakt upp och ner i eller är det viktigaste att kunna samla många kompisar i den?

Vita soffor blir lätt och fort synligt smutsiga så det kan bli så att det känns som man alltid behöver tvätta sofftyget.
Tackar för feedbacken! Ja du har rätt, snöade in mig på industristilen innan hittade japandi stilen, samt insåg från en utubevideo att jag använder bara raka fyrkantiga linjer man måste blanda in runda former.
Soffa och tv använder jag aldrig själv, inte ägt en tv 10 år, är alltid vid datorn, så det är väll mer en social area. Tänkte bygga en japansk futon soffa själv faktiskt. Ang tyget kommer köra tvättbara överkast så detta är ett av få fall vit soffa faktiskt hade kunnat funka. Men soffan kanske ska vara mindre sen lägga en ikea eknäset cigarr fötölj där istället för divan. Har tillämpat ändringar utifrån bla det du sa, tycker det blev mycket snyggare, känner dock lite att de träbalkarna går emot minimalism, det är mycket träd och massa
 
  • Modernt sovrum med träskärm, skrivbord, kontorsstol, dubbelsäng och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt vardagsrum med trägolv, balkong, ljuskrona, spegel och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
J JohnnyBlazer skrev:
Har tillämpat ändringar utifrån bla det du sa, tycker det blev mycket snyggare, känner dock lite att de träbalkarna går emot minimalism, det är mycket träd och massa
Ja, det där drar lite åt 70-talets förkärlek för furu.

Traditionellt japanskt, vet inte om det stämmer med den stil du tänker dig, är ju lätta väggar med typ papper uppspänt i stora ljus träramar. Så kanske bättre med typ en industrivägg med vita i stället för svarta kanter.
 
  • Gilla
JohnnyBlazer
  • Laddar…
edit: drar tillbaka det med träbalkarna, tycker inte längre det går emot minimalism, tycker det blev skitsnyggt samt behöver inte vara mer än 4-5 cm tjock
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det där drar lite åt 70-talets förkärlek för furu.

Traditionellt japanskt, vet inte om det stämmer med den stil du tänker dig, är ju lätta väggar med typ papper uppspänt i stora ljus träramar. Så kanske bättre med typ en industrivägg med vita i stället för svarta kanter.
Japandi är nån ny stil där man blandar skandinaviskt o japanskt, tänker inte gå helt japan, köket kommer jag göra hel industriell stil tex

Sry glömde ge dig bilder på vad som inspirerar mig/strävar efter bifogar några här.
 
  • Ett avslappnat, modernt sovrum med neutrala färger, trämbler, mjukt ljustäcke, kudde, matta, och dekorativa tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett minimalistiskt vardagsrum med soffa, bord, konst och naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt sovrum med ljust trägolv, säng, hängande lampor, vita skåp och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt vardagsrum med neutral färgpalett, trädetaljer, minimalistisk inredning och naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt vardagsrum med trä, vita toner, stora fönster, växtdekor, och hängande lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En beige stil med blekt trä samt låga möbler alltså och som har varit vanlig i ett par år (förutom de låga möblerna). Det var nyligen jag läste att det förväntades att den var på utgående och skulle ersättas av mer färg. Men du ska förstås göra något du vill leva med och inte följa trenderna :)

Om man tar dina tidigare bilder får du sänka sängen, ha ljusa soffkuddar, ha ett ljust skrivbord med stol och ljus mellanvägg liksom alla andra väggar.
 
  • Gilla
JohnnyBlazer
  • Laddar…
Jag tänker att det som saknas i dina renderingar jämfört med inspirationsbilderna är det mjuka.

Kuddar i soffan i lite fler olika beiga nyanser istället för bara raka mörkbruna till en vit soffa. Någon fluffig matta. Någonting på väggarna. Lite prydnadssaker på soffbordet.

J JohnnyBlazer skrev:
Japandi är nån ny stil där man blandar skandinaviskt o japanskt, tänker inte gå helt japan, köket kommer jag göra hel industriell stil tex

Sry glömde ge dig bilder på vad som inspirerar mig/strävar efter bifogar några här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.