Hej
Ni måste göra något åt annonsservern.

Jag sitter på en 100 Mbit/s lina och väntar ofta 20(!) sekunder på att alla annonser skall laddas så man kan gå vidare. Olidligt!! q(;^;)p
 
Hmm, Vi sitter på en mycket långsammare lina (8 Mbit/sek) och jag upplever sällan att vi får vänta mer än några få sekunder på att hela sidan laddats ned.

Har väntetiden förvärrats idag jämfört med igår?
 
Mikael_L
Byggahussiten har jag upplevt något segare än vanligt i två, kanske tre dar nu.
Men jag har känt av sirap mot andra ställen också, så jag har tänkt att det är vår ISP eller något annat som händer på nätet.
Har iaf inte ens övervägt att rapportera något än så länge.
Vi har ganska tunn tråd också, så här märks det knappast lika mycket som om man har lina av mycke_nu's kaliber.

edit:
Ja jag förtydligar alltså att jag inte alls är säker på ifall bygghus har någon sirap, det har jag alltför vaga indicier för att påstå. :)
 
Redigerat:
Vad använder du för webläsare?

Har själv problem med Avant Browsers reklamblockerare som på vissa sidor försöker ladda hela sidan trots att vissa delar är blockerade.
 
Det började märkas på allvar igår kväll. Det är inte hela tiden, utan lite av och till.

Kör Firefox 3.6.
 
Är igår kväll samma som midnatt? Panoramaannonsen började visas först vid midnatt.
 
Märker ingen seghet här, kan ju även bero på fel med de dns'er man använder och behöver inte vara fel på annonsserver (även om sådana brukar va rätt sega ibland) :)
 
sussox skrev:
kan ju även bero på fel med de dns'er man använder
Hur menar du?
 
Upplever inte att det är segt, funkar lika bra som innan. Använder IE.
 
sussox skrev:
Märker ingen seghet här, kan ju även bero på fel med de dns'er man använder och behöver inte vara fel på annonsserver (även om sådana brukar va rätt sega ibland) :)
Jag använder Open DNS, men det är nog inte där det kärvar. Firefox säger "Waiting for ads.byggahus.se" och i det läget tror jag DNS delen är klar.
 
Märkte du av försämringen vid tolvsnåret (kl 24) igår kväll - eller dök problemet upp tidigare under kvällen?
 
Tror jag var inloggad ca 19:30 till 21.
 
Nu har jag inaktiverat en banner (Tylös) vars hemsida, banner och länk strulade. Säg till om det funkar bättre nu.
 
Verkar bättre!

ads. är nu betydligt snabbare än www.
 
Nu har jag aktiverat Tylö bannern igen efter det att de har fått ordning på sin hemsida. Hör av dig på nytt om du upplever att problemen återkommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.