Hej

fungerar det att spruta demidekk ultimate med wagner w985e? jag har letat efter info om vad den klarar men hittar inte så mycket info om det. Eller vet ni någon annan spruta som är smidig och klara demidekk ultimate? just det ja när jag ringe min färghandlare (jotun säljare) sa dom att man inte får späda ut ultimaten , å sprutan måste klara färgen outspädd (ca 190 Viskositet)


jag testade med bosch 105 e men det var inget vidare ( blev tvungen att späda som bara den och den gav väldigt lite färg)

Mycket tacksam för svar /chali
 
chali skrev:
Hej

fungerar det att spruta demidekk ultimate med wagner w985e? jag har letat efter info om vad den klarar men hittar inte så mycket info om det. Eller vet ni någon annan spruta som är smidig och klara demidekk ultimate? just det ja när jag ringe min färghandlare (jotun säljare) sa dom att man inte får späda ut ultimaten , å sprutan måste klara färgen outspädd (ca 190 Viskositet)


jag testade med bosch 105 e men det var inget vidare ( blev tvungen att späda som bara den och den gav väldigt lite färg)

Mycket tacksam för svar /chali
Nu har jag beställt en 985e wagner och en 115 wagner så få man väl testa sig fram

Jag återkommer efter test

Ps: fråga vad är det som gör att den ena kan spruta olje baser men inte den andra?
 
Hur har det gått?
Enligt färgdatabladet ska Ultimate sprutas med 150-180 bar och munstycke 0,46mm. Så då borde det väl fungera med någon av Wagners modeller?

mvh
Thomas
 
Också väldigt nyfiken på Wagner W985 - Chali, hur gick/går det med den?
 
Ja hur gick det med Wagner WallPerfect FLEXiO 995 ...undrar i fall den kan fungera med tex oljefasad färg eller slamfärg
 
Väcker liv i denna igen.
Någon som lyckats spruta demidekk ultimate med någon spruta? Vilken i så fall?
 
Titan 440
Graco 395
Wagner PS21
Funkar fint att köra vilken utomhusfärg som helst
 
Ingen lite enklare (billigare) som funkar? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.