Kan jag ändra w-takstolar tlll att ha 2st vågrätta reglar om varsin sida av takstolarna, se mina bilder.
Jag håller på att öppna upp för att lägga luftspalt med isolering allt vad det innebär.
Hade gärna sluppit se w-stolen nere i rummet, skulle vara snyggare med någon annan lösning och har ju möjlighet att ändra nu när det är öppet
 
  • Trätak med bjälkar och spikar, oisolerat, byggnadskonstruktion, inomhusvy mot taket, ruffig textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats inuti, träkonstruktion, takstolar, delvis färdigt golv, öppet fönster, rör och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du att du vill ta bort hanbalken, den längst ner , eller halva?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Menar du att du vill ta bort hanbalken, den längst ner , eller halva?
Tjenare, nej dom skulle kunna vara kvar.. det är nog mera hängslena som önskar ändra, tänkte om man kunde ställa dom raka alternativt att hanbalken flyttas upp så som den andra bilden visar där man kan se endast hanbalken utan w varianten
 
Ska stödbenen ersättas ?
 
Du behöver låta en konstruktör räkna på vad du kan göra och inte. Det där är inget man bara gör spontant.

Formellt behöver du också göra en bygganmälan till ditt bygglovskontor då det är en ändring i en bärande konstruktion.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.