I källaren är taket inte som fint och vill inte måla det. Skulle gärna vilja vynylgolv eftersom vynylgolv påverkas inte av fukt.

När jag var i Amerika fick se att de limmade vynylgolv på innertaket och det var mycket vackert men där har de mycket bra limm som håller en evighet.

Finns det bra limm i Sverige för att limma vynylgolv på innertak? Vilka isf?

Taket är målad med plastfärg just så min andra fråga är: måste jag lägga nån sorts primer först ?
 
Giovannisi Giovannisi skrev:
I källaren är taket inte som fint och vill inte måla det. Skulle gärna vilja vynylgolv eftersom vynylgolv påverkas inte av fukt.

När jag var i Amerika fick se att de limmade vynylgolv på innertaket och det var mycket vackert men där har de mycket bra limm som håller en evighet.

Finns det bra limm i Sverige för att limma vynylgolv på innertak? Vilka isf?

Taket är målad med plastfärg just så min andra fråga är: måste jag lägga nån sorts primer först ?
Jag skulle tro att limmet i sig inte är det stora problemet: PL400/600 lär sitta rätt bra.

Men däremot finns ju en risk att färgen i taket släpper, så frågan är om du bör slipa ned detta och tvätta med målartvätt först för att minimera risken att det släpper sjok iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.