Var handlar ni era vvs grejer på nätet?är ute efter en spygatt med 50mm rör anslutning åt sidan, men det finns inte i den här stan.
 
Har du ett RSK-nummer på delen du söker? Isåfall kan du nog maila de vanliga näthandlarna såsom vvsonline, elbutik, buildor med flera och se om de kan ta hem den åt dig.

Jag har flera gånger gjort så med elbutik och det har fungerat fint och krångelfritt.
 
Jag har inget nummer eftersom det är till ett nytt bygge.
 
tommib
Men då kan du ju välja vad du vill. Det är väl bara att googla spygatt 50mm och se vad som kommer upp. Jafo och Purus är kända märken.
 
Jag undrade mest om ni hade butiker att rekommendera.
 
tommib
tommib
Ta vilken som. Rinkaby, Sigro, BilligtVVS m.fl.

Så länge du har RSK-nummer så kan du be dem ta hem prylen åt dig. Fråga innan hur mycket de ska ha för den bara.
 
Okej. En enkel googling kan dock ge dig det RSK.nummer du behöver för att gå vidare.

Dahls eller Ahlsells sidor visar ett normalt utbud där du kan hitta RSK-nummer.

T.ex. http://eshop.dahl.se/webapp/wcs/sto...talogId=10002&storeId=10551&categoryId=227151

Annars kan du gå direkt på Uponors, Jafo's eller Blüchers hemsidor för att hitta RSK-nummer i deras kataloger.

(Själv använder jag Blüchers rostfria spygatter och brunnar i mitt hus då jag renoverar.. de känns gedigna och inte såå dyra.)

Edit: Var visst lite seg och andra sade samma sak.. Men hursom. RSK nummer är ett unikt artikelnummer som i princip alla VVS-handlare kan söka efter, så bara man har det är varorna oftast enkla att få rätt på.
 
Redigerat:
Ska testa det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.