Söker efter en seriös firma som kan fixa allt från att spola avlopp till att om det behövs bila upp gjutgärnsbrunn och byta hela klabbet. Eventuellt kan golvet vara fuktskadat. Behöver även hjälp med att trimma/se över värmesystemet. Försökringen täcker kostnad så jag letar efter firma modell större med bra kvalitet. Upplands-Bro med omnejd.
 
BirgitS
Inte så väldigt nära Upplands-Bro men i Spånga finns Rörmannen som jag för ca 6 år sen anlitade dels för utbyte av en frånluftsvärmepump och dels totalrenovering av ett badrum, men de gör ju mycket att som har med VVS att göra också. De gjorde ett bra intryck både ledningen och de som gjorde själva jobbet (både anställda och underentreprenörer).
 
När jag kollade med Rörmannen hade de en debiteringsmetod som gjorde att de inte anlitades. Tiden räknas från det att de hämtar material på firman, restiden ingår och dessutom för påbörjad timme. Det innebär att du inte har någon koll på timmarna och att jobbet förmodligen börjar 6.55 och slutar 16.05. Dessutom en otroligt saftig beräkning av antalet timmar av vvs-installation av i en nybyggnad.
 
BirgitS
Okej, jag hade fastpris på mina två jobb och de låg bra till i förhållande till andra. Jag skulle tro att det är rätt normalt att man får betala för restid. Nu vet jag inte vad Rörmannen menar men normalt betyder per påbörjad timme att timern startar när de lämnar firman och stängs av när de återkommer och om det då gått 7 timmar och 5 minuter får man betala för 8, dvs max 59 minuter extra och inte 2 gånger 59 minuter som du räknar.

Lycka till med en annan firma! :)
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
US Rör? Bra killar, bra jobb. Hade US Rör som UE när jag arbetade som drifttekniker.
 
Du kan kolla med http://www.evepe.se/ ligger i Bro och har funnits i dryga 20år. De borde kunna hjälpa dig med det du vill ha hjälp med.
//Tobben
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.