Försökte handla via nätet på en firma som kallade sig för VVS och bad. Fick en vara dock felaktig sådan.
Kontaktade företaget via deras hemsida helt enligt deras egna rutiner som anges på hemsidan.

Förklarade att varan hade fel diameter (50mslang) och skrev att jag önskade byta den mot den utannonserade diametern. Dubbelkollade min beställning vilken var korrekt.

Fick ett automatiserat robot svar från en robot som kallades Fredrik och utlovades ett svar inom 24 timmar.

Inget svar och efter 48 timmar skrev jag igen.. Annan Robot svarade.. exakt samma sak utlovade kontakt inom 24 timmar.

Nu 2 veckor senare och åtskilliga e-mail till företaget kan jag enbart konstatera att jag är blåst av företaget som förövrigt består av 2 personer och inte har några anställda (ingen Fredrik med andra ord.

Hemsidan ser seriös ut men är det inte. Så har någon tänkt beställa från dem så är det mycket troligt att varor inte byts ut eller ens dyker upp. De är snabba på att ta betalt men att byta ut en felaktigt skickad vara det kan de absolut inte.

Går heller inte att kontakta dem via telefon.

Några förslag på vad man kan göra med en såda oseriös firma ? (annat än ta med en storvuxen vän och knacka på ägarens dörr)
 
  • Gilla
leifberggren
  • Laddar…
Krilleman
Vilken vara har du köpt och vad är fel?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Vilken vara har du köpt och vad är fel?
En slang som är 50 m men med fel dimension mot vad han beställde.
 
D droopy skrev:
Försökte handla via nätet på en firma som kallade sig för VVS och bad. Fick en vara dock felaktig sådan.
Kontaktade företaget via deras hemsida helt enligt deras egna rutiner som anges på hemsidan.

Förklarade att varan hade fel diameter (50mslang) och skrev att jag önskade byta den mot den utannonserade diametern. Dubbelkollade min beställning vilken var korrekt.

Fick ett automatiserat robot svar från en robot som kallades Fredrik och utlovades ett svar inom 24 timmar.

Inget svar och efter 48 timmar skrev jag igen.. Annan Robot svarade.. exakt samma sak utlovade kontakt inom 24 timmar.

Nu 2 veckor senare och åtskilliga e-mail till företaget kan jag enbart konstatera att jag är blåst av företaget som förövrigt består av 2 personer och inte har några anställda (ingen Fredrik med andra ord.

Hemsidan ser seriös ut men är det inte. Så har någon tänkt beställa från dem så är det mycket troligt att varor inte byts ut eller ens dyker upp. De är snabba på att ta betalt men att byta ut en felaktigt skickad vara det kan de absolut inte.

Går heller inte att kontakta dem via telefon.

Några förslag på vad man kan göra med en såda oseriös firma ? (annat än ta med en storvuxen vän och knacka på ägarens dörr)
Kollar man hemsidan så ska dom ligga i Malmö, men telefonnummer till Stockholm. Massa ord på danska också titt som tätt på sidan, har du provar ringa dem på 08a numret?
 
D droopy skrev:
Några förslag på vad man kan göra med en såda oseriös firma ? (annat än ta med en storvuxen vän och knacka på ägarens dörr)
Köpte du med kreditkort kan du kontakta kortutgivaren om att få tillbaka pengarna.
 
N
Redigerat:
Krilleman
G Ganescha skrev:
En slang som är 50 m men med fel dimension mot vad han beställde.
Det vet vi ju inte.
Vilken vara beställdes?

En länk till aktuell produkt hade ju underlättat enormt för att ge ett korrekt svar på frågan!

Utan det svaret blir det bara gissningslekar.
 
Har faktiskt handlat rätt dyra prylar där ett flertal gånger i somras, och min erfarenhet är att de är seriösa, men svåra att kontakta. Långa väntetider och rätt usla på att svara i telefon, men när de väl svarar om man ringer så löser de problemen rätt kvickt och smidigt.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Vilken vara har du köpt och vad är fel?
Jag köpte en "tomslang" till PEXrör som skulle ha diametern 25/20 men den som levererades var för större PEX och hade diametern 37 som inner diameter (istället för 20).

Dessa AI robotar som används för att ge skenet av att ha många anställda i sin "support" är ett slags modernt bedrägeri som det inte tycks finnas lagar emot. Man kan tydligen påstå att man har anställda vid en support och sedan låta AI styrda robotar ge sken av att ge "Support".
 
Krilleman Krilleman skrev:
Det vet vi ju inte.
Vilken vara beställdes?

En länk till aktuell produkt hade ju underlättat enormt för att ge ett korrekt svar på frågan!

Utan det svaret blir det bara gissningslekar.

https://www.vvsochbad.se/tomror-tpexror-2520-mm-571273 är den slang jag beställde men fick en betydligt grövre som blir omöjlig att få genom redan borrade hål (Betong).

Bilden är den felaktiga slangens "data skylt" så de båda varorna har inte ens samma nummer eller data.

Beställd skulle ha dimensionerna 20/25 men jag fick 29/36 och den fungerar inte i 28mm hål som är borrade och skulle ta onödigt stor plats även om den skulle gå att "få in med våld".

Deras hemsida UTLOVAR svar inom 24 Timmar (Lögn) De försöker ge sken av att ha en support men använder AI textrobotar för att ge sken av att de har folk anställda. (AI roboten förekommer under Olika namn vid olika tillfällen. Firman har inga anställda förutom paret som driver den. Hemsidan försöker ge sken av att det är en STORT företag med många anställda för att ge köpare en falsk trygghet.

Så bedriver man inte ett företag seriöst.
 
  • Etikett för svarta tomrör från Wavin med längd på 50 meter, datummärkning och streckkod är synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Enligt bolagsfakta är det 4 anställda och moderbolaget Brödrene A & O Johansen A/S verkar vara ett gammalt bolag i branschen i Danmark.
 
Har själv aldrig haft problem med att köpa saker därifrån. Nu var det iof säker 6mån sedan men dom har alltid vart snabba på att svara mig iaf. Och skicket alltid mail och använder aldrig dom där chatrutorna.

Har till och med fått använda deras Dahl konto en gång då det var bråttom att få fram en slang innan gjutning.
 
Krilleman
Hur gick det till slut?

Fick du någon ny slang 20/25 slang?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.