Hejsan.
Någon som kan tipsa om någon bra vvs-firma som kan installera ett vattenburet värmesystem (vedpanna) i närheten av Norrköping, Finspång, Katrineholm?


Jag har gjort några försök med ett par firmor men de verkar ärligt talat inte intresserade..

Det rör sig alltså om att få en firma som köper in och installerar en vedpanna (inkl. acc-tankar), drar rörern (krypgrund). Inköp och upphängning av radiatorerna tänkte jag sköta själv, plus att jag fixar kulverten själv.

Är sådana jobb för små för att få någon att orka bry sig? Jag vet inte riktigt vad det kan röra sig om i arbetstimmar att dra rören i grunden + koppla ihop pannan, 1 veckas jobb?

Jag har pratat med Oppunda VVS i Katrineholm för de har jag hört ska vara bra, men han jag pratade med verkade inte särskilt entusiastisk om jag ska vara ärlig. Rejmyre Rör har jag försök att få att komma ut och kolla på arbetet 2 ggr, men han dök inte upp någon utav gångerna...

NÅGON vettig VVS-firma måste det väl ändå finnas i ett så pass stort område som dessa tre städer utgör.. :) Några tips?
 
Prova med killen här under, en mindre firma, relativt nystartade.
Johan har jag jobbat ihop med lite, och han är trevlig och verkar lite "på hugget".
Vet inget om deras priser och hur mycket dom har att göra just nu, men värt ett försök kanske....

http://www.rormontage.eu/

Johan Gustafsson
Mobil: 070-543 91 17
Epost: johan@rormontage.eu
 
Tackar för svaret! Jag ska göra ett försök.. Fick tag i en firma idag "Wirström&Månsson" som gav ett ungefärligt pris.. Jag vet inte om jag räknar helt fel när jag räknar på vad materialet borde gå på men mitt pris skiljer sig avsevärt från de två firmor som jag lyckats klämma på ett "mellant-tummen-och-pekfinget-pris".
 
Hoppas det ordnar sig!


Jag bytte själv min panna för ett år sedan, och jag måste erkänna att jag underskattade antalet kopplingar lite granna. Sen är det ju det där med rörisar och deras priser på material.............. Kanske en förklaring till att ditt och deras pris inte stämmer riktigt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.