Hello
Kan någon svara på följande, vilka är billigast om man ska köpa all VVS och El till lösvirkes hus ??? På VVS:en så bläddrar jag i Rinkabys rör katalog.....har hört att dom ska ha bra priser mot andra leverantörer?? men när det gäller El har jag inte en susning om vilka som är billigast. Tanken är att innhandla allt från samma, för att kanske få en hyffsad rabatt.
Nån som kan hjälpa mej...... :-/
 
Bra fråga. Känns som vi hittills inte belyst elmaterialskostnaderna tillräckligt i detta forum. Biltema verkar vara rejält billiga. Någon som hittat något billigare?

mvh
David
 
Bauhaus är mkt billiga på allt i ledningsväg iaf...
 
Vilket sammanträffande Sarpat...syrran har precis flyttat in i sitt "Kvadraten" från Eksjöhus ;D
 
henke_penke skrev:
Vilket sammanträffande Sarpat...syrran har precis flyttat in i sitt "Kvadraten" från Eksjöhus ;D
Och hon finns här i forumet oxå eller?
 
Nää...tyvärr,
 
Om man skulle vilja köpa elmaterial utomlands, vad bör man tänka på? Vilken märkning bör materialet ha? Har något av ansökarländerna till EU samma märkning på elmaterial som vi?

mvh
David
 
henke_penke skrev:
Nää...tyvärr,
Du kan inte bistå med lite bilder?
 
Jag skulle väl kunna ta några bilder både utomhus som innomhus, men Hon bor i Trollhättan så jag har 6mil att åka.....men det kan kanske ordnas. :-/
 
Har ni inte kommit bort lite från ämnet nu?
 
henke_penke skrev:
Jag skulle väl kunna ta några bilder både utomhus som innomhus, men Hon bor i Trollhättan så jag har 6mil att åka.....men det kan kanske ordnas. :-/
Henke du har ett meddelande från mej...
 
hasse_f skrev:
Har ni inte kommit bort lite från ämnet nu?
Det blir så ibland ;D egenintresset är stort.... ::)
 
Harald Nyborg är ett tips på billig elmaterial. Ex.vis så tog de 99:- för ett paket (100m) 1,5m2 ledning, de har även mer i sortimentet som kan vara konkurrenskraftigt även mot biltema.
Ekohallen ett annat tips på t.ex. apparatdosor som går för 10:90/st. Allt mitt elmaterial är inköpt på dessa ställen + biltema.
När det gäller VVS så handlar jag hos en liten firma som ligger utanför Örkelljunga, Enkvists VVS. De ligger en bit under Rinkaby i sina priser och är väldigt välsorterade. Ingen webbhandel dock men nyligen infördes kortläsare så man slipper kontanter. Jämför man dessa priser med en utpräglad VVS-affär så är det halva priset.
 
Byggmax har varit hyfsat billiga på VP-rör och dosor omkring tian styck för respektive och då är det samma fabrikat som andra tar 50% mer för. Annars tummar jag inte gärna på kvaliteten när det gäler el.
Det bästa är om du känner någon med rabatt hos en elgrossist. Då behöver du inte oroa dig för att få dåliga grejor och det finns åtskilligt mer att välja jämfört med vad vi vanliga kan köpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.