Vi ska "möblera om" vårt ena badrum för att också inrymma tvättstuga i detsamma. Vår önskan är att helt enkelt vrida på badkaret, flytta det ett par dec längre bort och dra vattenrören ytterligare ca 50 cm längre bort på väggen. Har dock inga planer på att renovera mera och flytta avlopp mm just nu. Min fråga är då; kan man ha nån slags slang från badkaret till brunnen (nu blir det ca 80 cm till brunnen som tidigare var palcerad mer eller mindre rakt under utloppet av badkaret). Går det överhuvudtaget? Måste det vara någon slags lutning, liknande fall? Eller kommer vattnet ändå rinna till brunnen av trycket?

Tack för ett bra forum!!
 
Det brukar finnas rör med syftet att vara monterade under badkar att köpa på välsorterade bygghandlare, kolla tex på rinkabyrörs hemsida.

Vad gäller lutningen så krävs det inte mycket för att få vatten o rinna. Om ni har 1cm fall på en sträcka på 80cm så räcker det sannolikt.
 
Tack för svar! Okej, då räcker det nog med det fall som finns alltså. Så bra. Då kah jag gå vidare med mina planer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.