Hej, har en IVT 290 A/W från 2010 som nu när det blivit 20+ ute så har vi haft 2 larm ”fel på elkasett” och överhettningsskyddet behöver återställas.

Märker att den kör på med mycket högre temperatur av VV än den borde och någon elkasett är inte i bruk då jag har den avslagen i inställningarna. Igår testade jag med handkörning och körde jag igång värmebärarpumpen så återgår lätet av den till normalt (slutar producera VV är min gissning) då den nu kan börja skicka över VV mot elementen.

Samma sak vid handkörning om jag slår på elkasetten så återgår den till att vara tyst men man ser att blixten kommer upp på skärmen.

Jag har en gissning att det är något som gör att den inte slår av som den ska vid den VV stopp inställning som är satt så den bara fortsätter producera VV och önskar då även att använda elkasett för detta. Någon typ av givare som kan vara trasig? Vad kan man testa i felsökning? Tack
 
  • IVT värmepumps display som visar hög temperatur och varningsikoner, indikerande ett tekniskt problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display av en IVT pump med texten "Endbart tillskott: Nej" och "Blockera tillskott: Ja" samt klockslag och temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på IVT 290 A/W värmepump med temperaturinställningar och tidsangivelse, synligt slitage och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.