Letar efter en enkel men hyffsat kraftfull högtryckstvätt och hittade Vonroc. Sett till spec'arna så verkar det vara rätt mycket maskin för pengarna men det är ett rel. nytt märke så jag har inte kunnat hitta så mycket info om deras högtryckstvättar. Däremot har både deras verktyg och kundtjänst fått bra omdömen så .....

Vad tror ni?

En annan fråga, Vonroc's kundtjänst menar på att det inte finns några adaptrar för att använda andra tillverkares tillbehör till deras maskin men det ställer jag mig högst tveksam till då många billigare maskiner t.o.m. har samma kopplingar och det finns adaptrar till dom flesta andra märken. Har kollat bilder på Vonroc's slangar och tillbehör och försökt jämföra med andra tillverkare men inte blivit något klokare. Känner någon kanske igen denna koppling: https://vonroc.se/turbomunstycke-for-v18-och-v22
 
  • Haha
EmilyLily
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Letar efter en enkel men hyffsat kraftfull högtryckstvätt och hittade Vonroc. Sett till spec'arna så verkar det vara rätt mycket maskin för pengarna men det är ett rel. nytt märke så jag har inte kunnat hitta så mycket info om deras högtryckstvättar. Däremot har både deras verktyg och kundtjänst fått bra omdömen så .....

Vad tror ni?

En annan fråga, Vonroc's kundtjänst menar på att det inte finns några adaptrar för att använda andra tillverkares tillbehör till deras maskin men det ställer jag mig högst tveksam till då många billigare maskiner t.o.m. har samma kopplingar och det finns adaptrar till dom flesta andra märken. Har kollat bilder på Vonroc's slangar och tillbehör och försökt jämföra med andra tillverkare men inte blivit något klokare. Känner någon kanske igen denna koppling: [länk]
Firman verkar dölja arbetstryck(av en anledning), men uppger max tryck, även kallat pumptryck. Arbetstrycket är det relevanta. Jag läste på amazon där flera är missnöjda med det låga trycket, på en maskin specat 170bar o 2200w. Att få ut 170bar i arbetstryck från 2200w går inte. Varningsflagga att inte uppge arbetstryck. Jag var själv lite nyfiken men kommer köpa något från svensk butik, inte webb. Högtryckstvättar går lätt sönder varför kvitto o fysisk butik känns bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.