M
Tjena!

Sitter och funderar på att möblera om maskinparken lite.

Har idag en Stiga Villa 12, framhjulsdriven och den funkar väl bra att klippa gräs med, men inte så mycket annat.

Funderat därför på en BM Mini som ju är mycket mer kompetent. Frågan är bara - är det någon som vet hur det går att klippa gräsmattan med den?
 
Är nog inte villakvalité på resultatet, mer allmänning.
Borde inte största problemet vara att få tag i en vettig maskin+klippaggregat som inte är slutkört, är ju årsmodell 70-tal?
 
M
Det duger säkert! Bara det blir någorlunda klippt.

Maskin är inget problem att hitta, det är nog värre med klippaggregat.

Men kanske ska bredda tråden rent allmänt om gräsklippning med minitraktor.

Eller ska man behålla sin åkgräsklippare och skaffa sig en BM att använda till plogning och annat tyngre arbete?
 
Jag kör en gilson hydro 16 som är lite samma typ av traktor, tror den är från 76. Klipper gräset på de stora ytorna, ca 3000m2, till resten blir det handklipparen. Klipper hyggligt, men blir ingen golfbana direkt men det går fort. Plogar snö, 30m väg och 150m2 grusplan. Funkar riktigt bra, med den hydrualiska lyften går det snabbt o smidigt. Använder den dessutom rent allmänt i trädgården eller för att köra ner skräp från huset (har en stenmur runt trädgården så jag kommer inte in med bil+kärra). Är inga problem att dra en bilkärra full med skräp...
Jag kommer göra allt för att hålla liv i den gamla arbetshästen, tror motsvarande ny traktor kostar multum. Håller man lite koll på blocket går det ibland hitta tillbehör typ snöslunga, plog, klippdäck etc.
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.