Hej!

Ska totalrenovera en sekelskifteslägenhet (stora tvåa) på östermalm. Funderar på vilka vitvaror jag ska ha:

- IKEA
- Siemens
- Miele

Hur mycket tror ni loggorna spelar roll? Syfte här är inte funktion (alla funkar fint för mina behov) utan endast påverkan på slutpris. Nyfiken på att höra vad ni hade valt o varför!

Tack!
Axel
 
Ska du totalrenovera en 2 a blir nog priset på dessa saker en marginell del av totalen. Jag skulle gå på Miele.
 
  • Gilla
Chansey
  • Laddar…
Excel
Vad du än gör köp INTE vitvaror från IKEA. Det är skräp och ger ett dumsnålt intryck.
 
  • Gilla
Chansey
  • Laddar…
BirgitS
Det kan vara idé att fråga en lokal mäklare vad som imponerar mest på presumtiva köpare. Men normalt så tror jag inte att det lönar sig att köpa dyrt för "alla" inser att de lätt kan byta vitvaror till vad de vill ha. Sen beror det ju på hur snart du ska sälja eftersom på 5 år kan vilken som helst av dem ha gått sönder.
 
  • Gilla
Chansey och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan vara idé att fråga en lokal mäklare vad som imponerar mest på presumtiva köpare. Men normalt så tror jag inte att det lönar sig att köpa dyrt för "alla" inser att de lätt kan byta vitvaror till vad de vill ha. Sen beror det ju på hur snart du ska sälja eftersom på 5 år kan vilken som helst av dem ha gått sönder.
Jag tror tvärt om.
Är det bra grejer så ger det ett intryck att det inte har snålats.
Är det billiga grejer så får man känslan att det är någon "ekonomirenoverig" som har ägt rum.
 
A
A Antemoo skrev:
Jag tror tvärt om.
Är det bra grejer så ger det ett intryck att det inte har snålats.
Är det billiga grejer så får man känslan att det är någon "ekonomirenoverig" som har ägt rum.[/QUOT
mycket ofta säger köpare
oh va fint den här vill vi ha men köket suger, passar oss inte alls det kommer vi att gör om direkt.

åk bara ut på den lokala återvinningsstationen så ser man all nya kök med plasten på så förstårman
 
Man kan alltid fråga om flera offerter i olika prisnivå, det gjorde jag.
Kyl, frys, ugn, diskmaskin och bänkmicro bad jag offert på och fick:
Husqvarnagrejer och Miele-disk ”premium” ca 65000
Bosch/Siemens ”premium-light” ca 60000
Cylinda och Siemens ”bra men billigare” ca 40000.
 
Tack allihop. Iom att det är Östermalm så landade jag i Miele och Bora. Blev inte så mkt dyrare med mängdrabatt och lite demoex/kartongskadat gods
 
  • Gilla
Antemoo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.