Är ute efter vitvaror- råstfritt stål- till ett IKEA kök.
Vill inte ha IKEAS vitvaror då de har fått dålig kritik.

Var rekomenderar ni att man ska köpa vitvaror- allt inklusive tvättmaskin och tumlare?
Kostnader ca?
Någon som köpt allt, från nätet? Hur fungerde detta?
Tips och råd...

Tack på förhand
Nybyggarna
 
Hej hej..
Jaså har ikeas vitvaror fått dålig kritik?? vart har du läst det?
vet att det är whirlpools maskiner, och det har jag hört är ett mkt
respekterat märke inom vitvaror..

jag beställde en häll via Vitvarumäklarna.se fungerade mkt bra..
Det tog ca 3dagar från beställning till dom knackade på dörren.
Fick 15dagars faktura,alla priser som står gäller!! inkl frakt..

 
T
spliffan skrev:
Hej hej..
Jaså har ikeas vitvaror fått dålig kritik?? vart har du läst det?
vet att det är whirlpools maskiner, och det har jag hört är ett mkt
respekterat märke inom vitvaror..

jag beställde en häll via Vitvarumäklarna.se fungerade mkt bra..
Det tog ca 3dagar från beställning till dom knackade på dörren.
Fick 15dagars faktura,alla priser som står gäller!! inkl frakt..
Ikeas vitvaror är som sagt gjorda av Whirlpool, står till och med på maskinerna, "Whirlpool by Ikea" eller något liknande.

MEN, det är budgetgrejor, typ Whirlpools simplaste delar som används samt att dom ser för taskiga ut designmässigt!
 
tank77 skrev:
Ikeas vitvaror är som sagt gjorda av Whirlpool, står till och med på maskinerna, "Whirlpool by Ikea" eller något liknande.

MEN, det är budgetgrejor, typ Whirlpools simplaste delar som används samt att dom ser för taskiga ut designmässigt!
Precis .. köper man billigt italientillverkade grejer så får man räkna med att de inte håller lika hög kvalite som t.ex. aeg, siemens etc. Är väl inga större fel på whirlpool (dom gör mycket bra microvågsugnar) men som sagt lite annan nivå än dyrare grejer. Jag har en inbyggnadsgn från whrilpool och den verkar bra. Billig var den också (2000kr demoex utgående vara)
 
Jag upprepar mitt tidigare tips. Vi plockade ihop de varor vi ville ha på nätet. Efter jämförelser var Tretti billigast. Sedan tog vi en utskrift av varukorgen och gick till den lokala vitvaruhandeln och sa att om de kunde ge ett bättre bud så handlade vi hos dem istället. De lade sig då under med 4000:-, och uppgraderade ngn vara. :)
Vi fick alltså ett paket som "utan prut" hade kostat ca 75000:- i affären för 48000:-, med hjälp av nätkonkurrensen.
 
Har Ikeas (whirlpools) häll och ugn, diskmaskin samt fläkt med dubbla motorer och är varken nöjd eller missnöjd. Grejerna fungerar men ja... Det som fattas är väl det rätta ljudet när man stänger dörren, för att göra en jämförelse med bilar. Skulle jag köpa nya vitvaror hade det blivit ett annat märke.
 
Tack för svaren,,,,!

(IKEA är bra på mycket men inte allt) :surprised:





 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.