Vi är i planeringsstadiet av nybygge och däringeom nytt kök.
Vi kommer platsbygga kök med integrerad diskmaskin, kyl och frys. Med andra ord enkelt att hitta passande varor. Värre blir det med häll, ugn, mikro och fläkt.
Vi ska inte ha gasspis utan induktionshäll med största sannolikhet sittande i en ö med fritt hängande fläkt.
Någon som har tips på BRA och väl passande produkter till vårt kommande kök?
De "synliga" vitvarorna får gärna vara i samma märke dock är fläkten undantagen.

Tacksam för svar.
 
Vilket sekelskifte pratar vi om? :D
 
Haha, vi siktar på 1900-1910. Köket är tänkt att handlas från Qvesarum i denna stilen:
image1_81df78813f93fa55c0de8193326ad722.jpg

Smegs Colonialserie har jag kikat på men hur löser jag det med mikro? Eller den kanske man ska ställa i ett skåp?
 
Såg nu att det finns mikro i Colinialserien. Lätt beslut då, ska bara kolla på priset också... ;)
 
Har du ett skafferi är tipset att ställa vissa vitvaror där.
Jag har petat in kyl/frys och mikro i kallskafferiet.. visst man får gå in där varje gång man ska ha nåt ur skåpet eller mikra nåt.. men jävlar vad utrymme det frigör och så slipper man se eländet med :D
(En teoretisk bonus är mindre elförbrukning för kyl/frys, men har ej mätt om det är sant eller inte.)
 
tompaah7503 skrev:
(En teoretisk bonus är mindre elförbrukning för kyl/frys, men har ej mätt om det är sant eller inte.)
Jag vet inte om kyl/frys drar mindre ström men däremot värmer du upp kallskafferiet. :)
 
Köp AGA spisen på bilden, så kan du strunta i häll, ugn och micro. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.