Hej,
jag håller på att upphandla vitvaror till mitt hus. Har tängt på att köra elektrolux i köket och cylindra i tvättrum. Har jämfört priser på webben och även tagit in offerter från de vanligaste vitvaruleverantörerna och kommit fram till att Elektrostore blev billigast. Någon som har synpungter på eller erfarenhet med köp över nätet? Tycker det är svårt att jämföra pris/prestanda på vitvaror.
/S
 
Vi gick runt och klämde och kände på grejerna i alla möjliga butiker, tog offerter och valde slutligen att handla på OnOff för de hade prisgaranti så de var tvugna att matcha alla de lägsta priserna. Säljaren var *inte* helt nöjd ;D

Visst kan man handla på nätet. Vi köpte gashällen på nätet och det fungerade utan problem. http://www.vitvarumaklarna.se/ handlade vi den på. Men, då hade vi kunnat titta på den på andra ställen först.

När det gäller saker som vitvaror tycker jag det är ovärderligt att kunna kolla grejerna i verkligheten. Ett märke på köksfläkt t.ex. stoltserade med hur tyst modellen var men i verkligheten var den helt fruktansvärt högljudd. Man hade fått spader på nolltid om man var tvungen att stå under den jetmotorn. Annat är hur vred och handtag känns. Vi valde just kyl och frys utefter hur handtagen var. Dottern var då sex år och skulle inte orkat öppna en vanlig kylskåpsdörr men med "hävstång" på handtagen går det lätt. Nu fem år senare har man liksom vant sig vid att slippa slita upp dörrarna och det är rätt skönt.

Vad det gäller märken och modeller - skitsvårt och det enda man har att lita på är så oberoende tester som möjligt och sitt eget omdöme. Hör dig för hos olika säljare så kommer det säkert växa fram några för dig självklara val. Så var det för oss i alla fall. Vad det gäller att jämföra priser så tycker jag att det bara går om man jämför exakt samma modell på två olika ställen.

Sist men inte minst, kolla affärernas erbjudanden och ev. skyltex. Paketerbjudanden hos dem kan man ofta tjäna en hel del på och att köpa allt på ett ställe behöver inte alls bli billigast. Mina föräldrar köpte ny tvättmaskin häromdan och butiken hade råkat packa upp två skyltex. av exakt den modellen de ville ha. Ena stod i skylten och andra på lagret utan emballage och en tusing billigare. Tja, en tusing i rabatt för att slippa släpa iväg emballaget är ju bara att tacka och ta emot.

/O
 
Bästa erbjudandet blir ju naturligtvis ett mix... men hur er det ut???
Man kan spara 10.000 på detta men är det värt det? En bedömningsfråga naturligtvis. Vet inte riktigt hur man ska förhålla sig. Eftersom jag vill ha vita fronter pga att jag redan inköpt ett "side by side" kylskåp med vit framsida så ger sig vita framsidor i övrigt ganska självklart.
/S
 
Ser ut? Tja, i tvättstugan är det rätt ointressant tycker jag. Allt är vitt ändå. I köket spelar det större roll men det som står bredvid varandra är kyl/frys och de säljs ofta i fördelaktiga paket. Ugn/häll brukar finnas i paket också, om man måste ha samma märke. Glashällar ser rätt lika ut de också.

Tycker inte det är några problem att hitta saker som ser bra ut ihop - eller missuppfattade jag din fråga?
 
Måste nog hålla med... Är väl egentligen bara kyl och frys som man "behöver" ha samma märke för att det ska se lika ut. Passa ihop en häll från ett märke med en ugn från något annat borde ju inte vara några problem.

Själv har jag vitvaror i köket från Husqvarna, Siemens, Gorenje och Sharp...

//Markus
 
Elektrostore är en av de billigaste i Stockholm helt rätt!

;D
 
Hittade tretti.se på webben som hade de flesta lägstapriserna på pricerunner.se
 
:D Jobbar själv i fackhandel med vitvaror dom kan vara billigare på nätet men se till att köpa kända märken !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.