Hallå,

Jag är på väg att köpa ett kök från Ikea med lådfronter från Sinarp som är 19mm tjocka. Ugnen och micron jag har tänkt att beställa bygger dock 21mm från stommen.

Är det här är ett svårlöst problem? Worst case scenario tänker jag att man får fräsa bort 2mm av stommen precis där ugn och micro kommer sitta?

Någon som stött på det här tidigare?
 
Jag skulle bara ha satt dit grejerna. Ingen annan än du kommer tänka på de 2mm. Om nån vecka har du också glömt och tänker inte på det.

Ser snarare att konsekvensen att misslyckas vid fräsning av stommen är mycket större. Går något snett där och du skadar stommen så blir det ett värre problem att leva med än att ugnen sticker ut 2mm
 
S Stuff skrev:
Jag skulle bara ha satt dit grejerna. Ingen annan än du kommer tänka på de 2mm. Om nån vecka har du också glömt och tänker inte på det.

Ser snarare att konsekvensen att misslyckas vid fräsning av stommen är mycket större. Går något snett där och du skadar stommen så blir det ett värre problem att leva med än att ugnen sticker ut 2mm
Nej jag är lite inne på ditt spår också. Man kan ju bara testa och se hur det blir, lådfronterna ligger ju inte helt dikt an mot stommen heller så i slutändan kanske det rör sig om 1 mm diff.
 
Om du mot förmodan skulle störa dig på det när allt är klart går det att lösa med 2 mm tjockare dämpningspluttar mellan lådfront och stomme. Har du lådstängare sugs de fast ändå och du får allt i liv. Fast jag är rätt säker på att du inte kommer tänka på de två millimetrarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.