Vi ska bygga nytt och är inne på Vittjärvshus. Några erfarenheter av denna Bodenfirma?
 
Inte mer erfarenhet än att vi varit i kontakt med dem, och planlösningarna i katalogen såg överlag bra ut. Har däremot inte den minsta aning om vilken prisnivå de har, men det lär vi få reda på inom ett par månader :)
 
Ok vilket har ni valt? Vi har nu ritat i en vecka och har kommit på en bra lösning tror vi.Jag tycker de verkar bra att ha att göra med och det känns bra att använda en lokal firma. :)
 
Göran skrev:
Vi har nu ritat i en vecka och har kommit på en bra lösning tror vi.
Oj.... vad fina hus dom hade :D, vilket tänker ni bygga??
 
Att vi vlt dem var pga att de bygger precis som man vill, vihar gjort en skiss så den finns inte på deras sida, det är en kombination av många hus och idéer./Göran :)
 
Göran skrev:
Vi ska bygga nytt och är inne på Vittjärvshus. Några erfarenheter av denna Bodenfirma?
Ingen som kan säga något? :D
 
Kan inte säga något - än. Vi har legat lågt under semestern, men Vittjärvshus finns på vår "prioritetslista", så vi kanske kan återkomma så småningom. Ingen annan som kan komma med något inlägg ???
 
Kaitsu_L skrev:
Kan inte säga något  - än. Vi har legat lågt under semestern, men Vittjärvshus finns på vår "prioritetslista", så vi kanske kan återkomma så småningom. Ingen annan som kan komma med något inlägg  ???
Gör gärna det, de har ju haft semester på firman också-nästa vecka ska jag dit med vår skiss, sen ska jag till Noliamässan och se på dem och Nibe,IVT mm, de har tema iår om hysbyggen
www.nolia.se ;D
 
Hej!

Nu kan jag svara - är precis hemkommen från vårat möte med V-hus och jag måste säga att jag är tveksam.

Vi fick ett pris på ca 1,6 miljoner. För ett stomrest hus! Och mig veterligen utan tomtpriset inräknat! Tilläggas kan att vi från LB-hus fick ett totalt pris (inklusive tomt) på 1,5 miljoner för exakt samma hus.

Jag tycker att V-hus hade lite konstiga prioriteringar. Ex. så var det parkettgolv i vardagsrum, men i resten av huset var det plastmattor. Varför inte lägga laminat i hela hus isf?

Dessutom ex. glaskeramikhäll och spårfrästa dörrar samt köksluckor som standard, samt disk- och tvättmaskin och torktumlare - visserligen är det bra med en så "hög" standard, men att huset skulle bli så väldigt mycket dyrare för den skull...!?

Nej, för våran del blir det LB-hus!
 
jag ska dit imorgon, ska se vad jag får för pris, jag har kollat på andra och tycker att det är ung samma om man räknar på det vi vill ha
 
Ja nu har jag varit där, väldigt trevligt, jag fick se fabriken och åka till ett visningshus, de kollade in mina skisser och ska titta på dem och återkomma inom en vecka.Förtroendefullt!
GS :D
 
gu va pirrigt att vänta...under tiden möblerar man det nya huset i drömmarna, måste ha nånstans att sätta cyklarna... ::)
 
Förstår hur du känner dig Göran.
Husbilderna rusar genom huvudet när man ska sova.

Vart ska du bygga?

/Steve_O
 
i Boden, Norrbotten... 8)
 
Josefin!
Vilket hus från LB-hus har ni tittat på som kostar 1,5 miljon? Hur mycket jobb gör ni själva då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.