Är det någon som har erfarenhet av vitt laminatgolv?
Funderar på att lägga in IKEAs Tundra vita laminatgolv.
Är det svårt att hålla rent, tänkte lägga det i köket?
 
är inget big fan av laminatgolv men vet många som har golv från ikea och det verkar funka perfekt för dom.... både kök och hall...
 
B
Tänkte själv lägga just det golvet till helgen. Svårt att hitta alternativ med liknande utseende. Känns som man kan chansa till det priset dessutom.
 
B
jag har kollat lite på dom där golven. det är ju inte direkt topp kvalitet på ytskitet. men det duger väl om du injte ska gå så ofta på golvet.
 
Hej.
La in det i en lägenhet. Hur försiktig jag än var slog jag ur några små märken på några ställen. Syns såpass att det drar ner helhetsintrycket. Tycker tundragolven känns "smäckiga. Lägger mkt hellre ett pergo lr ett byggmaxgolv = mkt golv för pengarna..

Lycka till..
 
flymax skrev:
Hej.
La in det i en lägenhet. Hur försiktig jag än var slog jag ur några små märken på några ställen. Syns såpass att det drar ner helhetsintrycket. Tycker tundragolven känns "smäckiga. Lägger mkt hellre ett pergo lr ett byggmaxgolv = mkt golv för pengarna..

Lycka till..
Snackar vi om ikea golv?? va till en bekant och la in ett sånt i helgen.. jag hade då inga problem med att få ihop det utan att göra märken...
 
De IKEA-golv jag har lagt har varit ok, som vanligt får man vad man betalar för men prisvärt är det nog. Vi har lagt ett IKEA-laminat i vårt allrum tillsvidare, billigt som f-n 39 kr/m2 och det har alla fall hållit ihop i ett år nu, inga skarvar som går isär och det tycks tåla normalt slitage i ett rum där man inte har skor på sej eller släpar runt grejer utan att lyfta. Lite repigt där tv-möbeln på hjul stog innan jag hängde upp plasman på väggen men inte värre än att man står ut.

Jag skulle vara mer tveksam till vitt golv i ett kök där spillet är avsevärt återkommande, allt syns väl då. Å andra sidan är det ju enklare att hålla rent om all smuts syns :)
 
B
Har nu lagt golvet. Måste säga att det var det enklaste golvet jag lagt. Inga nämnvärda problem någonstans. Nu får vi se om ytskiktet håller. Men i ett sovrum har jag svårt att se att det skulle vara något problem.
 
Dottern har tundra i sin lägenhet där hon bott i 1½ år (med familj). Hon frågade hyresvärden, eftersom hon tyckte att golvet hållit så bra och hon tänkte lägga det i sitt nyköpta hus. Inte vitt dock.
 
Hej igen.

Kan tillägga att jag lagt in andra ikeagolv tidigare och då inte haft problemen med lättstötta kanter. Svor en hel del då jag la in det vitlaserade och tänkte "aldrig igen" men såhär i efterhand kanske det var ngt produktionsproblem som gjorde ytan så skör.
Man lär så länge man lever!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.