Vad har ni för åsikt om matt och blankt vitt kakel. Tänker vita släta plattor. Jag har förstått att matta plattor blir smutsiga lättare och blanka syns kalk lättare på. Vad tycker ni?
Tycker ni att vilket golv man har spelar in i vilka plattor man har på väggen? Tänker om man har glansigt glasmosaik eller matta enfärgade plattor på golvet kanske det spelar olika bra med matt och blanka plattor. Vad anser ni?
 
Jag tycker matta är snyggast. Att hålla dom rena är inget stort problem, det jobbiga är fogarna. Och de är desamma oavsett det är matt eller blank kakel.
 
Jag har vita blanka plattor i det "gamla" badrummet och jag kommer ALDRIG mer att sätta blanka plattor i ett badrum fler gånger... åtminstonde inte till mig själv... ;)

Kalkfläckarna är dryyyga :(
 
Kalkfläckar är inget problem om man använder Kalcinex (kalkbort). Funkar lika bra på blankt kalel som på plexi eller glas i duschkabiner :)
 
Vi hade precis samma funderingar när vi byggde nytt för ca 5 år sedan och vi valde matt kakel. Jag ångrar inte valet och jag upplever inte alls något problem med att plattorna lätt blir smutsiga.
 
Tack vare forum valde jag matt i dusch och det är perfekt. Övriga "torra" väggar är täckta bara halvvägs och med blank - det är också perfekt. Golvet föredrar jag matt - lägre halkrisk.
Man kan variera :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.