Vi har ett oljat parkettgolv i hela vårat hus, som jag har blivit alldeles urless på för att det blir så gult!! Så nu undrar jag om det på ett lätt sätt går att vitsåpa golvet eller något annat, bara det blir vitare? Det vore ju fantastiskt skönt att slippa slipa om golvet...
 
Mig veterligen så måste du slipa golvet innan du vitsåpar för att få det vitare. Vitmåla - då blir det också vitare! :D

Vet inte om Osmo Pigmenterad hårdvaxolja skulle fungera. Så här står det:

"


Osmo Hårdvaxolja Pigmenterad - Nyhet! 1x1px.gif 1x1px.gif 1x1px.gif 1x1px.gif 1x1px.gif
Färdigpigmenterad hårdvaxolja för infärgning av golv, möbler, köksbänkskivor, bord, bardiskar mm.

Hårdvaxolja Pigmenterad ger en tålig, sidenmatt yta som är vattenavstötande och smutsavvisande.

Finns i flera kulörer som kan blandas med varandra, kan även blandas med ofärgad hårdvaxolja för att erhålla ljusare kulörer.

Produkterna är mycket lättarbetade. Man behöver inte använda maskiner - appliceras med Osmo Penselborste.

De pigmenterade hårdvaxoljorna innehåller endast naturliga oljor och vaxer - bra miljöval!

Vid behandling av golv eller andra slitytor skall produkten skyddsbehandlas med ofärgad Hårdvaxolja 3032/3062 alt. 3232/3262.

1 liter täcker ca. 30kvm vid 1 applicering
 
Tack, det låter ju som ett bra alternativ, får kolla upp det. Det behöver ju inte nödvändigtsvis vitsåpas, bara det blir ljusare. Vitmålade blir nog FÖR vita...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.