Behöver råd/tips!
Vi bygger ett litet hus, tanken är att ha vitmålad råspont i tak och även på väggarna. (ev en vägg fri som fondvägg)En tanke är att ha liggande panel på väggarna..eller stående...eller
Hjälp!!
..sen gäller det golvet också...det blir furu, ska vi ha vitoljat eller bryta med ett mörkt pigment i oljan för att få en brunare ton...
Hjälp!
 
Vi har satt upp råspont i 2 rum (hittills) som fondvägg. I gästrummet tillsammans med en vit & rödrandigtapet & i sovrummet tillsammans med tapeten Eliott från Sandbergs(sand, vitt & blått). Golvet är lackat furugolv, förra ägarna gjorde ett bra jobb med att ta fram orginalgolvet  ::). Känslan blir åt newport-hållet då vi kompletterat m mörkt trä i inredningsdetaljer. Är jättenöjd, en klar fördel var att det var jätteenkelt att få till råsponten så det såg snyggt ut. Fondväggen är målad i lackfärg, antikvit. Rummen ligger båda på övervåningen, trivs när det finns "en röd tråd" i hur färgsättning mm är planerat.

Lycka till! // Marie
 
Låter jättefint Marie!

Så här tror jag att det blir-vitmålad råspont i tak och på väggar förutom ena gaveln som får bli fondvägg. Jag tror det lutar åt stående panel också. Jag hoppas det inte blir sportstuge känsla bara...
Men hur ska vi göra med golvet? Är det någon som fått till ett nytt furugolv med en snygg pigmentering i brunton?!
:-?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.