Bauhaus och diverse bygglador har normalt vita rör i alla fall någon av de mindre dimensionerna typ 100, 125 samt något rektangulärt. Dock då i plast
 
Krilleman
M myrstack skrev:
Bauhaus och diverse bygglador har normalt vita rör i alla fall någon av de mindre dimensionerna typ 100, 125 samt något rektangulärt. Dock då i plast
Jag likställer inte vita plaströr med spiro som är vitmålad.

Sorry. :rolleyes:
 
H
Spiro ska vad jag förstått gå bra att måla med vanlig väggfärg om det kan vara ett alternativ.
 
Krilleman
H halj skrev:
Spiro ska vad jag förstått gå bra att måla med vanlig väggfärg om det kan vara ett alternativ.
Givetvis kan man måla spiro, det tror och gissar jag också är det billigaste.

Men man måste ju ta i hänsyn att spiro är av annan typ än slät gips som du drar en parallell till (väggfärg).

Jag är ingen målare, men jag har sett sporo i båda fallen. Både färdiga i vitt utförande på byggena men även "nakna" som en målarfirma har applicerat några lager vit färg på....

Vad som är billigast har jag noll koll på, men ska jag gissa så är målad spiro i privat regi blir billigast då timpriset är försumbart då du gör det själv.
 
  • Gilla
kmohsan
  • Laddar…
K kmohsan skrev:
finns det vit ventilationsrör ?
Ja, det finns vita Spirorör men de kan vara svåra att få tag på fn, åtminstone i Stockholmsområde. Vi blev precis färdiga med installation av nytt FTX i hela huset där några av rören var tvungna att dras synligt. Pga materialbrist hos grossist blev vi tvungna att godkänna nakna metallrör som sedan målats vita. Ser ok ut i källare och så men inte lika "snyggt" som fabriksmålade som man kan se i kontorslokaler. Bild 1 från min tvättstuga målat rör, bild 2 vårt kontor i Norrköping med omålade rör och bild 3 vårt kontor i Nyköping med fabriksmålade rör.
 
  • Målade vita metallventilationsrör monterade längs taket i en tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av ett kontor med synliga omålade spirorör längs taket som löper parallellt med belysningsanordningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredningsvy med synliga omålade ventilationrör på ett kontorsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.