Visst är Lava Vackert?

  • Definitivt inte

    0 Röster 0,0%
  • Har ingen synpunkt på saken

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    5
Jag besökte Island för något år sedan och hälsade på en kompis där. Jag fick då se en riktig vulkan som hade utbrott och som sprutade lava överallt. Jag tyckte att det var otroligt häftigt att se på lavafallen som skapades och tog flera foton på dem.

Det var en speciell lukt och värme från lavafallen och jag var tvungen att stå en bra bit från det. Jag och min kompis stod inte vid öppningen utan betydligt längre ner men det var hög fart på lavan som strömmade ut från vulkanen. Jag tror till och med att det var avspärrat högst upp där eruptionen var.

Jag slogs av att lavan var så vacker att se på när den rann neråt och jag tror att det finns många som tycker samma sak. Titta gärna på bilderna och välj hur ni tycker. Är det vackert eller inte?

PS; Jag och min kompis stod en bra bit från lavafallet när jag tog fotona. Jag använde en systemkamera med bra zoom.
 
  • Flytande lava strömmar, glödande och rykande, intensiva röd-orange färger, vulkanisk aktivitet, geologiskt fenomen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flytande lava strömmar, glödande röd-orange, vulkanisk aktivitet, naturkraft, geologisk fenomen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flytande lava strömmar, glödande orangerött, naturfenomen, vulkanisk aktivitet, intensiv hetta, geologisk process.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glödande lava flyter, svart skorpa bildas på ytan, kraftfull geologisk process i naturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glödande lava flyter från vulkan, bildande härdade ytor och varma strömmar. Dramatisk naturscen, vulkanisk aktivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.